Lluis Montoliu és biòleg, investigador científic del CSIC i director adjunt del Centre Nacional de Biotecnologia (CNB) i membre del Comitè de Direcció de la Iniciativa Espanyola de Recerca en Malalties Rares, a Madrid, després de treballar a Heidelberg i Barcelona. És director del node espanyol de l’Arxiu Europeu de Mutants del Ratolí (EMMA/INFRAFRON TIER). Ha estat professor honorari de la Universitat Autònoma de Madrid durant molts anys i actualment és professor honorari de la Universidad Complutense de Madrid (UCM) Al CNB, des de 1997, dirigeix ​​un equip de recerca interessat en la ciència bàsica (organització del genoma), i en la ciència biomèdica aplicada, utilitzant models animals per a l’estudi de malalties rares humanes, com l’albinisme. Ha estat pioner en l’ús in vivo d’eines CRISPR d’edició del genoma a Espanya. Ha fundat i format part de la junta de diverses societats científiques nacionals i internacionals. És l’actual president d’ESPCR, IFPCS i ARRIGE i el secretari científic de SEBBM. Ha impulsat l’Acord Espanyol de Transparència en l’Experimentació Animal de la COSCE. Ha estat membre i president del Comitè d’Ètica del CSIC i ha estat assessor de la Presidència del CSIC en temes d’Ètica i Ciència Europa. Actualment, forma part del Panel d’Ètica d’ERC a Brussel·les. A més de la recerca, també està interessat en l’ètica, l’educació i la divulgació científica.

Jordi Cortadella, professor i president del Comitè d’ètica de la Universitat Politècnica de Catalunya. Membre de l’Acadèmia Europea. Expert en algorismes, mètodes formals de computació i circuits nanoelectrònics.

Dirk Lanzerath és professor de filosofia a la Universitat de Bonn i director del Centre de Referència Alemany per a l’Ètica en les Ciències de la Vida, que és un centre de recerca de la Universitat de Bonn i de l’Acadèmia de Ciències i Arts de Rin del Nord-Westfàlia. És filòsof i biòleg i secretari general de la Xarxa Europea de Comitès d’Ètica de Recerca (EUREC), membre de diversos comitès i comitès d’ètica: vicepresident del Comitè Central d’Ètica de l’Associació Mèdica Alemanya, president del Comitè d’Ètica d’Investigació de la Johannes-Rau-Research-Association, membre del Comitè d’Ètica d’Investigació de l’Associació Mèdica del Rin del Nord, membre del Comitè d’Ètica de la Universitat de Maastricht, vicepresident del Comitè d’Investigació Relacionada amb la Seguretat de la Universitat de Bonn. També és membre dels consells editorials de diverses revistes científiques: Research Ethics Review, Zeitschrift für medizinische Ethik, Sachstandsberichte des DRZE, i altres. És professor visitant d’ètica al programa Study Abroad de la Universitat Loyola Marymount, Los Angeles, Ca. (EUA) i professor honorari de la Universitat de Ciències Aplicades Bonn Rhein-Sieg.

és professora Agregada de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut; directora del centre de recerca interdisciplinar “Observatori de Bioètica i Dret” – Càtedra UNESCO de la Universitat de Barcelona, Coordinadora del Grup de Recerca “Bioètica, Dret i Societat” (SGR 00353, Generalitat de Catalunya). Investigadora principal del projecte BIOEVAINNOLAW del Ministeri de Ciència, Universitats i Innovació (2023-2026) i Líder dels paquets de treball dels projectes MICROB-PREDICT i DECISION sobre recerca biomèdica del Programa de recerca europeu HORITZÓ 2020.
Directora de la Revista de Bioètica i Dret de la Universitat, publicació en accés obert i codirigeix el Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona
Ha estat membre del Comitè de Bioètica de Catalunya, del Comitè d’Ètica de la Recerca amb Medicinaments de l’Hospital Clínic de Barcelona i de la Comissió de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

En l’actualitat, forma part del Comitè d’Ètica de la Universitat Politècnica de Catalunya i del grup d’experts/es de suport al Comitè Europeu de Protecció de Dades (CEPD) – European Data Protection Board (EDPB).
Forma part de la base de dades d’avaluadors de l’AEI, l’AGAUR i de la UE.