L’ experiència que presentem té a veure amb els infants més petits, és un Centre per infants i famílies en una població propera a Barcelona, de poc més de 33.000 habitants, Sant Adrià de Besòs i que va sortir com a necessitat de donar resposta, en primer lloc al dret a l’educació dels infants des de que neixen, l’Escola Bressol Municipal JM Céspedes i el dret de les famílies a compartir amb d’altres famílies i professionals l’acompanyament dels infants, els Espais Familiars.

El títol de la conferència té a veure amb la concepció d’infant com a persona, que cal respectar, tal i com ho fem amb les persones adultes. i també amb la idea que els infants aprenen a partir de la pròpia experiència, amb les diferents relacions que estableixen. Per aquest motiu la necessitat d’ adults no intervencionistes, que amb la seva actitud afavoreixin la innata curiositat dels infants, el moviment, l’exploració i la descoberta. Adults que han de pensar, planificar i organitzar amb rigor cada un dels moments dels dia a dia, dels espais, dels materials i de relació, per tal que l’infant sigui protagonista del seu desenvolupament.

Elia Martínez-Cava

Pilar González Rof