Els materials manipulatius i els jocs, han estan presents des del començament en la didàctica de les Matemàtiques en la formació dels mestres a la UAB. Al llarg dels anys, es van anar dissenyant i recopilant molts materials i jocs que, actualment, estan recollits al Laboratori de Matemàtiques de la Facultat d’Educació. Per commemorar els 25 anys hem organitzat un cicle de conferències per celebrar i donar a conèixer aquesta tasca. A les 5 conferències hem convidat a persones rellevants dins de l’àmbit de la Didàctica de les Matemàtiques que sabem que donen molta importància a l’ús dels materials manipulatius i els jocs. Després de les ponències, es van organitzar tallers de mostres de materials i jocs per tal que els assistents poguessin manipular.
A continuació trobareu les sessions per a que en gaudiu a casa!

• Conferència inaugural “Matemàtiques amb tots els sentits” amb l’Anton Aubanell, Exprofessor de secundària i de la Facultat de Matemàtiques de la UB. Membre del MMACA.
  • “Pattern Blocks: un material antic que està de moda” amb Dani Ruiz, professor del Departament de Matemàtiques de la Facultat de Ciències de l’Educació Universitat de les Illes Balears.
  • “De l’atzar a l’estratègia” amb Joan Carles Tinoco, Professor Associat a la UAB i Professor de STEAM a l’institut Bitàcola.
  • “Materials per a l’aprenentatge de la Probabilitat: la caixa de Varga” amb Adolf Almató, professor jubilat del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • “Tres materials imprescindibles per a l’aprenentatge de les matemàtiques” amb David Barba, Professor emèrit a la UAB, la Cecília Calvo, Professora de Matemàtiques de l’Escola Sadako de Barcelona i la Laura Morera. professora associada a la Facultat de Ciències de l’Educació
  • “Des del museu a les escoles” amb Guido Ramellini, Vice-director del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) durant els anys 2007-2015
  • Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació

Expedient: 798