#

Motivació a la lectura acadèmica i bibliogràfica

recerca||03/26/2019

MoLAB: “Motivació a la lectura científica y bibliográfica” es un proyecto de innovación docente de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Algunos de sus objetivos son:

1. Promover el debate en torno a la importancia de la lectura académica y bibliográfica en los grados de Educación;

2. Producir recursos audiovisuales que faciliten la lectura bibliográfica en las asignaturas.

#

Fruites amb art

recerca||01/30/2019

Participem en el projecte de “Les fruites” de les classes de P4 de l’Institut escola Sant Adrià del Besós. A partir d’un anàlisi de les obres de Claes Oldenburg, ens animem a fer fruites gegants.

#

Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües

recerca||

 

Fundat en la dècada dels 80, GREIP (Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües) té un nucli d’investigadors experts en l’àrea de les interaccions plurilingües en contextos educatius. Amb els seus 30 anys d’experiència, l’equip s’ha convertit en un punt de referència a tot el món pel que fa a la innovació en l’ensenyament de llengües.

 

 

#

Programa Croma 2016

recerca||06/20/2017

Activitat vinculada al Programa Croma, coordinat per la Fundació Autònoma Solidària: estudiants de la UAB acompanyen a nens i nenes d’escoles properes a la Universitat durant un temps a la setmana i fora de l’horari escolar.
Un dia aquests estudiants ensenyen la Universitat als nens i nenes organitzant tallers per a ells.

 El vídeo documental mostra un taller de creació artística  dissenyat i conduit per estudiants de la Facultat de Ciències de l’Educació per aquests nens i nenes: a partir de l’obra del circ del Calder els hi proposen construir actuacions de circ amb materials plàstics com feia l’artista: planificar unes idees inicials de creació, desenvolupar-les i arribar a aconseguir els resultats previstos. I finalment, la posta en escena… el gran circ Croma!!!

#

NCI. Adolescentes latinos crean una nueva lengua: lati-español

recerca||06/25/2013

Un equip d’investigadors de la UAB ha identificat una nova manera de parlar entre els adolescents d’origen llatinoamericà, el “lati-español”, que combina paraules de diferents variants de l’espanyol d’América Llatina amb d’altres en català i castellà que parlan a Barcelona…
Víctor Corona, Investigador de la UAB del Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciencias Sociales
Lucile Nussbaum, Professora de la UAB, coordinadora del grup d’investigació a l’ensenyament i interacció plurilíngües.
 

#

Talking Science in a second language

recerca||10/17/2012

Presentació de la tesi de la doctorant Natalia Evnitskaya “Talking Science in a second language. The interactional co-construction of dialogics explanations in the CLIC science classroom”

i que ha estat dirigida per la Dra. Cristina Escobar.

#

Seqüència didàctica per treballar la interpretació literària a 4t d’ESO. Una lectura de La pell freda, d’Albert S. Piñol

recerca||06/26/2012

En aquest vídeo uns alumnes de 4t secundària ens expliquen coses sobre la literatura: què podem considerar que és, per què serveix, què són els temes literaris i com tot això ens pot servir per interpretar una obra literària concreta. Els alumnes contrasten aquesta obra amb una pel·lícula que en aparença no hi té res a veure, i ens mostren així de quina manera la lectura simbòlica pot posar al descobert els aspectes comuns d’obres narratives diferents. Aquest vídeo es va penjar originàriament a la pàgina leer.es del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, subtitulat en castellà; aquí el trobareu amb subtítols en anglès.

Idea, guió i realització: Xavier Fontich

#

Treballar la historia de la Literatura Catalana a partir del poema La Patria, de Bonaventura Carles Aribau

recerca||06/26/2012

Aquest audiovisual, elaborat i protagonitzat per alumnes de 4t de secundària, mostra el procés d’elaboració d’un text sobre història de la literatura. Escriure no és fàcil i menys fer-ho d’aquesta temàtica, per això els alumnes combinen activitats de lectura  (de fonts d’informació i d’obres literàries) amb activitats de producció escrita i oral (d’esborranys diversos del text, d’exposicions orals formals, de debats en petit grup, etc.). L’objectiu del projecte en què s’impliquen és elaborar un escrit adreçat a alumnes de 5è de primària. Aquesta és la versió subtitulada en anglès del vídeo original subtitulat en castellà i penjat a la pàgina leer.es del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Idea, guió i realització: Xavier Fontich

#

Projecte REVIR

recerca||

El projecte REVIR (Realitat-Virtualitat) consisteix en oferir a l’alumnat de secundària de Catalunya unes sessions de treball experimental a càrrec del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) de la Universitat Autònoma de Barcelona en un laboratori informatitzat de la Facultat de Ciències de l’Educació d’aquesta universitat.

Les sessions de treball experimental que s’ofereixen des del REVIR són de temes del currículum de física, química i biologia, i dirigides a l’alumnat d’ESO i de Batxillerat, amb una durada de 3 a 4 hores per sessió. 

Les activitats, dissenyades al CRECIM per professors i investigadors experts en didàctica de les ciències, estan relacionades amb diversos temes que ens semblen de rellevància social i científica.

« Primer ‹ Anterior 1 2