
Motivació a la lectura acadèmica i bibliogràfica
recerca||03/26/2019
MoLAB: “Motivació a la lectura científica y bibliográfica” es un proyecto de innovación docente de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Algunos de sus objetivos son:
1. Promover el debate en torno a la importancia de la lectura académica y bibliográfica en los grados de Educación;
2. Producir recursos audiovisuales que faciliten la lectura bibliográfica en las asignaturas.

recerca||01/30/2019
Participem en el projecte de “Les fruites” de les classes de P4 de l’Institut escola Sant Adrià del Besós. A partir d’un anàlisi de les obres de Claes Oldenburg, ens animem a fer fruites gegants.

Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües
recerca||

Fundat en la dècada dels 80, GREIP (Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües) té un nucli d’investigadors experts en l’àrea de les interaccions plurilingües en contextos educatius. Amb els seus 30 anys d’experiència, l’equip s’ha convertit en un punt de referència a tot el món pel que fa a la innovació en l’ensenyament de llengües.

recerca||06/20/2017
Activitat vinculada al Programa Croma, coordinat per la Fundació Autònoma Solidària: estudiants de la UAB acompanyen a nens i nenes d’escoles properes a la Universitat durant un temps a la setmana i fora de l’horari escolar.
Un dia aquests estudiants ensenyen la Universitat als nens i nenes organitzant tallers per a ells.
El vídeo documental mostra un taller de creació artística dissenyat i conduit per estudiants de la Facultat de Ciències de l’Educació per aquests nens i nenes: a partir de l’obra del circ del Calder els hi proposen construir actuacions de circ amb materials plàstics com feia l’artista: planificar unes idees inicials de creació, desenvolupar-les i arribar a aconseguir els resultats previstos. I finalment, la posta en escena… el gran circ Croma!!!

NCI. Adolescentes latinos crean una nueva lengua: lati-español
recerca||06/25/2013
Un equip d’investigadors de la UAB ha identificat una nova manera de parlar entre els adolescents d’origen llatinoamericà, el “lati-español”, que combina paraules de diferents variants de l’espanyol d’América Llatina amb d’altres en català i castellà que parlan a Barcelona…
Víctor Corona, Investigador de la UAB del Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciencias Sociales
Lucile Nussbaum, Professora de la UAB, coordinadora del grup d’investigació a l’ensenyament i interacció plurilíngües.

Talking Science in a second language
recerca||10/17/2012
Presentació de la tesi de la doctorant Natalia Evnitskaya “Talking Science in a second language. The interactional co-construction of dialogics explanations in the CLIC science classroom”
i que ha estat dirigida per la Dra. Cristina Escobar.

recerca||06/26/2012
En aquest vídeo uns alumnes de 4t secundària ens expliquen coses sobre la literatura: què podem considerar que és, per què serveix, què són els temes literaris i com tot això ens pot servir per interpretar una obra literària concreta. Els alumnes contrasten aquesta obra amb una pel·lícula que en aparença no hi té res a veure, i ens mostren així de quina manera la lectura simbòlica pot posar al descobert els aspectes comuns d’obres narratives diferents. Aquest vídeo es va penjar originàriament a la pàgina leer.es del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, subtitulat en castellà; aquí el trobareu amb subtítols en anglès.
Idea, guió i realització: Xavier Fontich

recerca||06/26/2012
Aquest audiovisual, elaborat i protagonitzat per alumnes de 4t de secundària, mostra el procés d’elaboració d’un text sobre història de la literatura. Escriure no és fàcil i menys fer-ho d’aquesta temàtica, per això els alumnes combinen activitats de lectura (de fonts d’informació i d’obres literàries) amb activitats de producció escrita i oral (d’esborranys diversos del text, d’exposicions orals formals, de debats en petit grup, etc.). L’objectiu del projecte en què s’impliquen és elaborar un escrit adreçat a alumnes de 5è de primària. Aquesta és la versió subtitulada en anglès del vídeo original subtitulat en castellà i penjat a la pàgina leer.es del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
Idea, guió i realització: Xavier Fontich

recerca||
Les sessions de treball experimental que s’ofereixen des del REVIR són de temes del currículum de física, química i biologia, i dirigides a l’alumnat d’ESO i de Batxillerat, amb una durada de 3 a 4 hores per sessió.