L’ aprenentatge basat en reptes com a estratègia de millora de la formació i l’ocupabilitat a les titulacions de la Facultat de Filosofia i Lletres en el marc de l’ECIU University
El projecte pretén impulsar el disseny, desenvolupament i avaluació de propostes formatives basades en l’aprenentatge per reptes (CBL) per a les titulacions de la Facultat de Filosofia i Lletres, amb el propòsit de millorar l’ocupabilitat de l’alumnat graduat mitjançant: la detecció de necessitats específiques, el desenvolupament de les competències necessàries per a cobrir-les i el reforçament d’habilitats en l’abordatge i resolució de reptes d’interès social.
Aquesta iniciativa s’inscriu en el marc de l’ECIU University i està vertebrada des del deganat de la Facultat, a través d’un equip coordinador, per tal de garantir (a) la màxima coherència en la implementació d’aquest objectiu amb les sortides professionals de cada titulació, (b) l’adaptació de la metodologia CBL al servei general de la societat i de possibles stakeholders concrets en cada àmbit i (c) la consolidació del projecte més enllà de la implementació de la fase pilot en què actualment es troba el Centre, juntament amb la Facultat de Biociències.
Per a l’assoliment dels objectius s’ha previst un desplegament en diverses fases successives, que recull els avenços del pla pilot ECIU en què està participant el centre i que permet consolidar-ne la implantació en les diferents titulacions a diversos nivells (TFG, TFM, mòduls docents…).