Benvolguts i benvolgudes companyes,

En l’actualitat la precarietat laboral s’ha tornat una realitat normalitzada, i en el cas de la universitat pública, la crisi econòmica ha servit de pretext per empitjorar les condicions laborals, docents i científiques que afecten milers de treballadors i treballadores i que van en clar detriment de la qualitat de l’ensenyament i la recerca. La UAB no n’és una excepció.

En aquest escenari, el curs passat va néixer l’Assemblea de Investigadores Precàries de la UAB, amb la voluntat d’esdevenir l’espai d’organització i reivindicació laboral de totes les persones que, d’una manera o una altra, desenvolupem tasques de recerca a la universitat de manera temporal i/o precària.

L’atomització de condicions, d’interessos i d’espais de reivindicació del sector, causada per la diversitat d’etiquetes i contractes imposada per la realitat legal (professorat associat; contractes predoctorals, postdoctorals o de tècnics de suport a la recerca; estudiantat de Tercer cicle, etc.) no només facilita la precarització del sector, sinó que també dificulta l’anàlisi d’aquest sector i la comunicació, especialment pel que fa a persones que realitzen recerca sense una relació contractual clara amb la UAB.

Per tot això, un primer objectiu que es va proposar l’Assemblea va ser l’elaboració d’una enquesta per tal de:

1) conèixer les xifres reals de persones que realitzant recerca en la UAB sota una o altre categoria

2) analitzar i posar en comú reivindicacions concretes de cada sub-sector

3) construir un canal de comunicació entre totes les persones que desenvolupem tasques de recerca amb condicions temporals i precàries a la universitat.

Així doncs, us agrairem molt si podeu dedicar 10 minuts a omplir l’enquesta (de manera anònima) fent click sobre el següent enllaç:

Enquesta en català | Encuesta en castellano | English Survey

També us demanem si podeu fer difusió de l’enquesta entre aquells/es companyes que conegueu que estan en la mateixa situació.

Si teniu algun dubte o suggerència, o voleu rebre informació de l’activitat i les trobades de l’Assemblea, podeu enviar un e-mail a: precariesuab@gmail.com

També ens podeu seguir a Twitter (@PrecariesUAB), Facebook (Recerca Precaria UAB) i blog (https://precariesuab.wordpress.com/)

Moltes gràcies,

Assemblea d’Investigadores Precàries UAB