El transport ferroviari és un dels transports més sostenibles dels que existeixen. El fet que funcioni amb energia elèctrica fa que tingiui dos avantatges. Primerament l’eficiència dels motors elèctrics és significativament superior a la dels motors de combustió . En segon lloc, els motors elèctrics tenen la possibilitat de funcionar a la inversa com generadors, cosa que els permet en certes ocasions recuperar part de l’energia cinètica i guardar-la en energia elèctrica. Per contra, el seu elevat pes fa que la quantitat de passatgers que ha de transportar hagi de superar un límit determinat per arribar a l’eficiència òptima. En aquest capítol estudiarem la física relacionada amb el transport a través de línies fèrrees, estudiant diferents tipus de transport, el tren de rodalies, el tren d’alta velocitat i el tranvia.