En el vostre dia a dia amb el gestor sovint us trobeu amb vocabulari específic que pot resultar difícil d’entendre la primera vegada que les escolteu. Anem a repassar algunes de les paraules més habituals:

Asset

Cada un dels formularis que fem servir per introduir contingut en el gestor. Els tipus més habituals són text genèric, enllaç, document, notícia i pàgina però n’hi ha molts més.

Marcadores

Assets que marquem com a “preferit”. Quan marquem un asset generem una llista particular d’assets per poder-los trobar més fàcilment. D’aquesta manera els podrem associar a altres assets sense haver de buscar-los, ja que la llista apareix quan iniciem sessió. La llista també està sempre accessible des del panell de l’esquerra, pestanya MI TRABAJO. Aquesta llista és pròpia de cada usuari i es manté encara que tanquem la sessió.

Quan ja no necessitem l’accés ràpid a aquests assets, recomanem treure’ls de la llista de marcadores per millorar el rendiment i no acumular una llista immensa. Es pot treure de la llista seleccionant els assets que ja no utilitzem i clicant a eliminar de la llista els que ja no necessitem.

Site

El gestor de continguts es divideix en “sites”, que corresponen a llocs web. Per exemple, tenim un site per a cada facultat, un site per a cada departament, etc.

Quan es dona d’alta un usuari al sistema sempre se li donen permisos en un o varis sites concrets, segons el número de webs on hagi d’actualitzar continguts.

Un usuari només té accés als continguts del site on estigui donat d’alta, no pot modificar altres llocs web.

Delivery

És la cua de publicació. Quan un asset s’aprova per publicar no es veu immediatament a la web sinó que entra a la cua de publicació. Cada site està assignat a una cua de publicació. Actualment existeixen 4 cues de publicació amb horaris diferents.

Producció

És la web publicada. Com s’explica durant els cursos de formació, l’ecosistema de l’Oracle  resideix en tres mons connectats però separats entre ells. Són els següents:

• L’entorn de desenvolupament: només hi accedeixen els tècnics per desenvolupar la programació de la web.
  • L’entorn de webedit: el lloc on els editors introduïm els continguts i on també es troba l’entorn de test per a poder previsualitzar els canvis abans de publicar-los.
  • L’entorn de producció: la web real on es visualitzen els continguts després de passar per la cua de publicació.