Durant les darreres setmanes vam posar en marxa l’enquesta als editors i editores web i us vam sol·licitar que hi participéssiu. I a més, us vam animar a dir-nos el que penseu realment, sense embuts. I com que ens ho hem pres seriosament, us compartim els resultats perquè sapigueu que us hem escoltat i que treballarem per millorar els aspectes problemàtics.

Per començar, estem contents de veure que la major part de les persones que vau respondre us agrada fer l’actualització del web:

El que ja no agrada tant és el gestor, ja que més de la meitat considereu que és difícil d’utilitzar.

Un 57% dels que vau respondre treballeu amb el gestor diverses vegades al mes i un 23% treballeu cada dia.

Pràcticament la meitat sou fidels a l’Oracle i no heu treballat amb cap altre gestor. Entre els que teniu una relació oberta i admeteu altres gestors a les vostres vides, les opcions triades són WordPress i, en menor mesura, Drupal.

En el moment crític de les incidències, la majoria ho intenteu resoldre per vosaltres mateixos, sobretot mirant el blog o demanant ajuda a altres companys que treballen amb l’eina. Si no us en sortiu és quan contacteu amb l’equip web ja sigui telefònicament o per correu electrònic. Ens omple d’orgull saber que un 83% dels que contacteu amb nosaltres quedeu satisfets amb la nostra resposta.

Entre els problemes més habituals hi ha una mala actualització de la memòria cau o bé, algun error de publicació. Els oblits a l’hora d’aprovar per publicar també són freqüents i per descomptat, quan parlem d’incidències no podem oblidar el java i el menú de l’esquerra.

Finalment, pel que fa a aquest blog, cada vegada és més conegut entre la comunitat que edita el web i hem constatat que el canvi en l’estil –intentant afegir humor quan es pugui – us ha agradat.

Què deduïm de tot això des de l’Equip Web?

Veiem que hi ha un gran esforç per fer l’actualització del web i per sobreposar-se a les dificultats quan aquestes arriben. Sabem que no tenim el gestor més amigable i per això treballem per anar incorporant petites funcionalitats que facilitin la nostra feina. Alguns exemples han estat les url dels documents, la possibilitat de poder pujar en un mateix asset els documents o les imatges en 3 idiomes, l’eina perquè els traductors del Servei de Llengües no hagin d’amoïnar-se pel codi, la incorporació de nous models de pàgines…

En defensa del gestor direm que és una eina que es va implantar fa 14 anys i, que en aquells moments, hi havia molts pocs productes que poguessin fer el mateix suportant un elevat nombre d’usuaris. La seva essència és que només hagueu d’introduir el contingut i ell ja s’ocuparà de mostrar-ho tal com s’hagi definit a la plantilla.

Volem agrair-vos la paciència que esteu tenint amb el tema del java i els problemes amb la visualització del menú de l’esquerra. Nosaltres també hem tingut ganes de saltar per la finestra en algunes ocasions però les ganes de solucionar-ho sempre guanyen la partida. Heu de saber que aquest tema és prioritari per nosaltres i que no descansarem fins a resoldre-ho.

Sapigueu també que per enguany tenim previstes moltes millores que us anirem explicant a mida que es vagin materialitzant.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració!