És molt important que abans d’escriure una notícia llegiu les RECOMANACIONS PER REDACTAR TEXTOS PEL WEB per seguir les recomanacions d’estil de la UAB:

En cas que trobeu una notícia en un altre site, la podeu mostrar a la vostra portada sense necessitat de demanar que us la comparteixin. Simplement, podeu crear una notícia amb la definició NOTÍCIA IMPORTADA. Només us demanarà que poseu un nom a l’asset i que enganxeu el codi ID de la notícia que voleu importar. Aquest ID és simplement el número que hi ha a la URL del detall de la notícia, just després de “noticiaid=”. Com sempre, ho teniu explicat en detall al blog:

Les notícies tenen títol, text i imatge relacionada. També tenen algun camp que permet classificar-la en una categoria, per poder indicar si és institucional, de recerca, docència, etc.

Fem NUEVO > ACTUALITAT i omplim el formulari:

Captura de pantalla parcial del formulari de l'asset actualitat a Oracle Webcenter Sites

A continuació, s’explica com omplir cada camp:

NOMBRE: Nom de l’asset, a nivell intern, per treballar en Oracle WCS. El prefixe que utilitzem és la data del dia. Exemple: “220323_SetmanaCampusSaludable”

ETIQUETAS: Alguns editors utilitzen aquest camp opcional per poder trobar els assets d’un tema concret més ràpidament.

TEMPLATE: Es pot escollir la template que permet el sistema, que només és una (TemplateActualitatNoticiaDetall_VA).

TÍTOL: Títol de la notícia.

TÍTOL CURT: Opcionalment, per si el títol és molt llarg, així no es veu tan llarg en el breadcrumb.

META TAG DESCRIPTION: Explicat a l’apartat pàgines, us remetem al blog on ho tenim molt ben explicat:

PART FINAL DE LA URL: Igual que passa amb les pàgines, podem generar les URL de forma amigable. Aquí podeu posar el títol de la pàgina, però procureu escurçar el text perquè no quedi una URL excessivament llarga i traieu els caràcters especials. Per exemple, una noticia pot tenir la URL següent, i la part ressaltada en marró és la que podeu escollir:

CATEGORIA NOTÍCIA: Es classifica la notícia segons la temàtica. A la zona de l’esquerra apareixen les categories d’actualitat, i simplement s’ha de clicar a:

1. ÁRBOL DE CONTENIDO > TEMATICA VA > Categoria Noticies. Doble clic
  2. Apareixen resultats a la dreta
  3. Arrossegar cap a la notícia la categoria temàtica que correspongui
Captura de pantalla parcial de la manera d'associar la categoria de notícia al formulari de l'asset actualitat a Oracle Webcenter Sites

SUBÀMBIT NOTÍCIA: Opcional. Normalment no s’utilitza.

ENTRADETA: Text resum de la notícia. Apareix a la pàgina de detall de notícia.

COS NOTÍCIA: Text complet de la notícia.

DATA DE LA NOTÍCIA: Cal escollir la data de la notícia, en el calendari.

MEDIA: Associar un asset multimèdia (imatge o vídeo) que es visualitzarà acompanyant el text de la notícia. Malgrat que sigui un camp opcional, recomanem que sempre creeu una imatge o vídeo perquè es vegi bé a la portada.

ENLLAÇOS RELACIONATS: Permet afegir una zona amb enllaços que tinguin relació amb la notícia (enllaços que com hem dit podrien ser documents perquè és la mateixa tipologia d’asset).