Per crear una nova notícia anem al menú superior i cliquem CONTENIDO > NUEVO > Notícia > Notícia web. Si ens fa escollir una definició, triarem “NoticiaWeb” que és la que s’utilitza normalment per redactar notícies noves.

L’asset notícia té com a camps obligatoris:

CATEGORIA: Escolliu una o vàries categories que corresponguin amb el que explicareu en la notícia.

TÍTOL: l títol que apareix a la portada i al detall de la notícia. Ha de ser entenedor i curt.

ENTRADETA: Text curt que apareix a la pàgina de detall de la notícia, sota el títol, per fer una introducció, no hauria de superar els 200 caràcters.

COS DE LA NOTÍCIA: Text més llarg amb tota l’explicació de la notícia.

IMATGE: Associar la imatge que acompanyarà la notícia. Mides recomanades:

• Thumbnail: 230 x 129 píxels
  • Imatge: 480 x 270 píxels

VÍDEO: Indicar el codi PUMUKIT del vídeo que acompanyarà la notícia. Els vídeos no es publiquen a través del gestor de continguts web, sinó que el repositori de vídeos institucionals de la UAB s’anomena PUMUKIT. Per a més informació sobre aquesta altra plataforma podeu consultar al vostre SID (Servei d’Informàtica Distribuida).

DATA DE LA NOTÍCIA: Data que apareixerà al web.

Un cop redactada la notícia, es pot afegir a la col·lecció de notícies de la portada (La col·lecció està associada a l’asset Pàgina de portada).

És molt important que abans d’escriure una notícia llegiu les RECOMANACIONS PER REDACTAR TEXTOS PEL WEB per seguir les recomanacions d’estil de la UAB:

En cas que trobeu una notícia en un altre site, la podeu mostrar a la vostra portada sense necessitat de demanar que us la comparteixin. Simplement, podeu crear una notícia amb la definició NOTÍCIA IMPORTADA. Només us demanarà que poseu un nom a l’asset i que enganxeu el codi ID de la notícia que voleu importar. Aquest ID és simplement el número que hi ha a la URL del detall de la notícia, just després de “noticiaid=”. Com sempre, ho teniu explicat en detall al blog:

A continuació podeu veure un vídeo on s’explica amb més detall la creació d’un asset notícia: