Si sou el responsable del web, a l’apartat usuaris podeu fer la gestió d’usuaris del vostre web: afegir i eliminar usuaris i editar-los per modificar-ne els permisos.
Per sol·licitar la creació d’una nova pàgina o per accedir a l’administració d’una pàgina existent, cal que utilitzeu el correu electrònic personal corporatiu de la UAB. Podeu afegir més persones editores a la pàgina web que gestioneu si son PTGAS / PDI o estudiants en actiu de la UAB (cal tenir NIU actiu).
D’acord amb la política de seguretat TIC de la Universitat, us recordem que els comptes no personals només es poden utilitzar per accedir al correu electrònic, per accedir a altres aplicacions corporatives, és imprescindible l’ús del vostre compte personal. Si teniu algun dubte relacionat amb aquesta política, podeu posar-vos en contacte amb el CAS (Telèfon 93.581.2100) o veure’n la informació a la gestió de les paraules de pas.
Rols a Webs UAB
Responsable
Els usuaris amb el rol Responsable tenen tots els permisos i accés a totes les funcionalitats de Webs UAB i poden assignar a altres usuaris un rol o més al seu web. Poden afegir, editar i eliminar altres usuaris, activar i configurar extensions i configurar les opcions del tema del web.
Malgrat que es pot assignar aquest rol a qualsevol altre usuari que es desitgi, hi ha un responsable principal del web, que es defineix a les opcions generals del site i que és la persona de contacte del servei de Webs UAB.
Per defecte, aquest responsable principal és la persona que ha demanar l’alta del web. Podeu modificar-lo a l’administració del vostre site, anant a opcions > generals al camp Adreça electrònica d’administració.
Editor
Els editors són els responsables de les publicacions del web. Un editor pot crear, modificar, publicar i eliminar entrades i pàgines. També pot realitzar aquestes accións amb les entrades i pàgines creades per altres usuaris. La seva tasca principal és el manteniment dels continguts del web, i la supervisió de la tasca d’altres usuaris.
Autor
A diferència dels rols anteriors, l’autor només és responsable del seu contingut. No pot modificar, publicar ni eliminar les contribucions d’altres usuaris. Sí que pot modificar, publicar i eliminar les seves entrades i carregar continguts a la biblioteca de medis. Poden assignar categories existents a les seves entrades, però no poden crear categories noves.
Col·laborador
El col·laborador pot crear les seves entrades però estaran subjectes a la publicació per part d’un editor o responsable. A més, no poden modificar ni eliminar les seves entrades ni poden accedir a les entrades d’altres usuaris.
Seguidor
Els seguidors no tenen drets de col·lboració a WordPress i normalment s’utilitza quan es vol mantenir un grup d’usuaris als que se’ls concedeix accés als continguts del web que no són públics.
Gestió d’usuaris
Per tal de donar permisos a un altre usuari, cal que aquest hagi quedat enregistrat al gestor de continguts WordPress.
Aquest enregistrament es fa de manera automàtica quan l’usuari accedeix a l’adreça d’administració de la vostra pàgina:
https://webs.uab.cat/el_vostre_site/web-admin
Malgrat que li apareixerà un missatge on se li indica que no té permisos per accedir a aquest espai, quedarà enregistrat com a usuari.
L’administrador de la pàgina pot assignar-li ara els permisos que desitgi accedint a l’apartat “Usuaris > afegir”. Podeu afegir l’usuari amb el seu correu electrònic (apareixerà un desplegable de coincidències amb el que aneu escrivint) o el NIU.
Aquest usuari apareixerà ara al llistat d’usuaris, on el podeu editar i, a l’apartat de rol, triar el rol que li voleu assignar del desplegable.