Factors promoting informal and formal learning strategies among schools leaders

Imagotipo CRIEDO
Any: 2019

El desenvolupament professional dels principals és un element clau per millorar la qualitat dels sistemes educatius. Tot i que és habitual que la formació dels líders educatius s’associe a programes formals de desenvolupament principal abans i en el servei, les oportunitats d’aprenentatge informal són cada cop més habituals. Tanmateix, les investigacions que analitzen els processos d’aprenentatge informals d’aquest grup professional són escasses. L’objectiu d’aquest treball és identificar els factors que promouen estratègies d’aprenentatge informal, en línia i presencials, que fan servir els directius com a part del seu desenvolupament professional. La metodologia consistia en implementar un qüestionari en línia autoadministrat a una mostra de 715 líders escolars. L’estudi s’inicia amb una anàlisi descriptiva univariada i bivariada. A continuació, es desenvolupen tres models de regressió múltiples, que permeten comprovar els efectes independents entre els criteris variables utilitzats i els tres tipus de mètodes d’aprenentatge a considerar. Els resultats mostren que el desenvolupament d’activitats d’aprenentatge formal i informal entre directius requereix clarament una cultura organitzativa “amigable amb l’aprenentatge”, una motivació clara per a la professió, una forta determinació professional i una percepció positiva de les competències professionals com a principals. Les escoles haurien de començar a promoure la transició de sistemes i estructures de personal basats en treballs a competències, en què les estratègies d’aprenentatge informal esdevinguin rellevants com a base per promoure la innovació. Els resultats mostren que el desenvolupament d’activitats d’aprenentatge formal i informal entre directius requereix clarament una cultura organitzativa “amigable amb l’aprenentatge”, una motivació clara per a la professió, una forta determinació professional i una percepció positiva de les competències professionals com a principals. Les escoles haurien de començar a promoure la transició de sistemes i estructures de personal basats en treballs a competències, en què les estratègies d’aprenentatge informal esdevinguin rellevants com a base per promoure la innovació. Els resultats mostren que el desenvolupament d’activitats d’aprenentatge formal i informal entre directius requereix clarament una cultura organitzativa “amigable amb l’aprenentatge”, una motivació clara per a la professió, una forta determinació professional i una percepció positiva de les competències professionals com a principals. Les escoles haurien de començar a promoure la transició de sistemes i estructures de personal basats en treballs a competències, en què les estratègies d’aprenentatge informal esdevinguin rellevants com a base per promoure la innovació.

Comparteix a les xarxes: