Las resistencias del profesorado universitario a la utilización de tecnologías digitales

L'estudi desenvolupat centra el seu focus d'atenció en el professorat universitari i en els motius pels quals no utilitzen les tecnologies digitals de manera habitual com a eina d'ensenyament-aprenentatge a l'aula universitària. L'objectiu principal és identificar quines són les resistències del professorat a la utilització de tecnologies digitals a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. S'utilitza una metodologia mixta seqüencial. En primer lloc, es realitza un cuestionarioal professorat de la Facultat (N = 78) i, a posteriori, entrevistes a professors i gestors de la universitat. Els resultats mostren que l'hàbit, la gestió de la innovació, la manca de formació, el treball a contrarellotge i la inversió en actualització són les principals resistències. En conclusió, es determina que la utilització de les tecnologies digitals és escassa, que la seva ocupació no depèn tant de la edat o estabilitat laboral, sinó de la predisposició i autopercepció de les pròpies competències digitals; i que una de les majors barreres és la manca de planificació i avaluació sobre com les tecnologies digitals s'han d'institucionalitzar a la universitat.

Comparteix a les xarxes: