Práctica educativa informada por la investigación: cómo ayudar a los educadores a comprometerse con la investigación para el bien común

Aquest estudi examina la Pràctica Educativa Informada per la Recerca (PEII) i com la PEII es pot convertir en una part integral del funcionament dels sistemes educatius. Per als propòsits d'aquest estudi, definim PEII com l'ús de la investigació acadèmica per part de docents i líders educatius per millorar aspectes del seu ensenyament, presa de decisions, lideratge o aprenentatge professional. En primer lloc, la PEII es considera dins del context més ampli d'“investigació per al bé comú”. En segon lloc, l'estudi analitza com, malgrat els beneficis i els imperatius associats amb la PEII, encara hi ha una bretxa entre la recerca i la pràctica educatives. Tenint en compte les barreres existents per a la PEII, l'article conclou amb una discussió dels tipus d'iniciatives universals que poden fomentar la PEII, independentment dels factors contextuals que operen a nivell del sistema. En resum, argumentem que la PEII es pot materialitzar en relació amb: 1) Desenvolupar la capacitat del mestre a l'àrea de l'alfabetització en recerca (fins i tot dins de la formació inicial de mestres i l'activitat de desenvolupament professional); 2) promoció de dalt a baix de l'ús de la investigació que garanteixen que l'activitat de la PEII es dugui a terme dins un entorn més ampli de suport mutu i que sorgeixi una cultura de PEII a tots els actors clau del sistema; i 3) Estratègies i polítiques de dalt a baix que posicionen els líders escolars com a responsables d'implementar enfocaments col·laboratius i centrats en la investigació per a la PEII dins de la seva escola. Finalment, també suggerim que aquests tres factors s'han de reforçar amb el suport constant d'actors a nivell macro i meso, incloent-hi aspectes vinculats a la governança i l'avaluació. En altres paraules, PEII no està afectada per iniciatives noves o en tensió i està reflectida a les estructures claus del funcionament del centre.

Comparteix a les xarxes: