El rendiment acadèmic en gradients urbans-rurals

Imagotipo CRIEDO
Publicacions

Anàlisi del rendiment acadèmic a través de la perspectiva espacial en entorns urbans-rurals a l'Equador.

Joaquín Gairín, juntament amb Fabián Santos-García, Karina Delgado Valdivieso i Andreas Rienow, han publicat l'article “Urban-Rural Gradients Predict Educational Gaps: Evidence de Machine Learning Approach Involving Academic Performance and Impervious Surfaces in Equador”. La publicació se centra a fer servir una perspectiva espacial per explicar el rendiment acadèmic en estudis de secundària en entorns urbans-rurals a l'Equador.

El rendiment acadèmic s'explica per multitud de factors, principalment per aquells relacionats amb l'entorn socioeconòmic, cultural i educatiu. Tot i això, el rendiment acadèmic és menys entès des d'una perspectiva espacial. L'objectiu d'aquest estudi va ser investigar una metodologia amb enfocament d'aprenentatge per determinar quines respostes d'una enquesta basada en un qüestionari eren rellevants per explicar l'alt rendiment acadèmic d'estudiants de secundària en els gradients urbà-rurals a l'Equador. Es van utilitzar les ubicacions d'escoles de secundària per construir conjunts de dades individuals i estratificar-los segons les puntuacions de rendiment acadèmic. Es va fer servir l'algorisme de Boruta, es van identificar els millors predictors, es va classificar de manera aleatòria i es va mapejar les probabilitats de classificació de rendiment acadèmic. Es van resumir aquests resultats com a respostes freqüents observades per a cada regió natural a l'Equador i es van utilitzar les seves sortides de probabilitat per formular hipòtesis pel que fa al gradient urbà-rural derivat de mapes de superfícies impermeables.

Llegeix l'article aquí.

Comparteix a les xarxes: