EIPSI – Pràctica informada en l’evidència per a l’inclusió escolar

Entitat finançadora: European Commission (Erasmus +)
Data d'inici: 01/10/2020
Data de finalització: 01/06/2023
Coordinació: Georgeta Ion (UAB)
Finançament global: 371.181,00
URL: https://eipsi-project.eu/
Referència: 2020-1-ES01-KA201-082328

El projecte té com a objectiu dissenyar, crear prototips i provar solucions innovadores per a professors i parts interessades (com a consellers educatius, inspectors, administradors públics, delegats) per millorar l’equitat i inclusió dels estudiants mitjançant l’ús de Pràctiques basades en evidència.

Abordar la inclusió escolar requereix un enfocament holístic i interdisciplinari, i el nostre consorci està format per professionals de diferents àrees de coneixement i experiència: investigació, docència, formulació de polítiques, formació docent, coaching, desenvolupament escolar, inspecció escolar, assessorament psicopedagògic i educatiu de cinc països diferents i tres tipus d’institucions: educació superior, administració pública i associació professional.

Per abordar aquestes prioritats, el projecte proposa un enfocament holístic, que inclou un pla d’intervenció de 360º que aborda tres pilars: (1) el desenvolupament de capacitats dels docents; 2) desenvolupament escolar; 3) xarxes amb les parts interessades i sensibilització.

Derivat d’aquestes tres àrees d’intervenció, el projecte produirà resultats tangibles en cinc dominis al produir cinc productes intel·lectuals, que inclouen:

1. Conjunts de dades sistemàtiques de criteris i indicadors per a mestres, líders escolars i formuladors de polítiques sobre evidència i pràctiques informades per la investigació per a la inclusió escolar;
  2. Una base de dades amb recursos (pràctiques d’ensenyament efectives i innovadores) per a diverses aules i un prototip digital per involucrar els docents amb evidència de qualitat i validada i facilitar la creació d’associacions i xarxes multidisciplinàries, així com un espai de treball interactiu per a la cooperació i informació escolar;
  3. Materials de capacitació per a mestres, líders escolars i consellers / tutors educatius i formuladors de polítiques educatives per abordar la diversitat escolar a través d’EIPA;
  4. Pla de desenvolupament escolar que inclogui pautes, materials i estructures d’intervenció;
  5. Directrius europees per als responsables polítics i les parts interessades de la comunitat sobre com fomentar les xarxes i el nivell de consciència de les decisions basades en l’evidència en el camp de la inclusió i l’equitat escolar.

El nostre grup objectiu són les escoles d’alta complexitat, aquelles escoles amb un alt nombre d’alumnes immigrants, nens amb necessitats especials, nens amb alts nivells de mobilitat escolar i aquells amb antecedents familiars socioeconòmics deficients. El projecte involucra una estratègia metodològica per maximitzar la col·laboració i el co-disseny per reduir la bretxa de transferència, com un sistema de co-líders i equips mixtos formats per professors, inspectors i regidors d’investigació i d’escoles. El projecte involucrarà directament una mostra pilot de 10 escoles d’alta complexitat a cada país soci. A cada escola es formaran “grups d’impuls” que incloguin a professors i líders responsables de la implementació de les estratègies EIPI a nivell escolar i de desenvolupar les condicions organitzacionals per a la seva implementació sostenible. Tots els països que participen en aquest projecte s’enfronten a importants reptes en matèria d’inclusió educativa (població migrant i refugiada, situació socioeconòmica, aspectes ètnics o necessitats especials). Com a tal, el caràcter transnacional del projecte proporciona un coneixement extremadament útil per a tots els països involucrats.

Personal associat al projecte:

Aleix Barrera (UAB, PM), Chris Brown (U. Durham), Marcela Claudia Călineci (CMBRAE), Francesca Burriel (Dept. Educació, Catalunya), Anna Díaz-Vicario (UAB), Georgeta Ion (Coordinadora, UAB), Slavko Gaber (UL), Joaquín Gairín (UAB), Simona Iftimescu (U. Bucharest), Neus Lorenzo (Dept. Educació, Catalunya), Živa Kos (U. V Ljubljani), Saida López (UAB, TESR), Elena Marin (U. Bucharest), Mihaela Stîngu (U. Bucharest), Cecilia I. Suárez (UAB), Veronica Tašner (U. V Ljubljani), Dimitrios Vlachopoulos (Stichting Hoseschool van Amsterdam).

OD 04 – Quality educationOD 10 – Reduced inequalitiesOD 16 – Peace, justice and strong institutions

Comparteix a les xarxes: