INTERSTICE – Trobades entre artistes, infants i mestres

Entitat finançadora: European Commission (Erasmus +)
Data d'inici: 01/11/2020
Data de finalització: 01/05/2023
Coordinació: Sílvia Blanch & Gemma París Romia (UAB)
Finançament global: 295.604,00
URL: https://www.interstice.eu/
Referència: 2020-1-ES01-KA203-082989

El projecte pretén incidir en la millora de la formació d’estudiants universitaris desenvolupant-se per ser mestres d’Educació Infantil i d’Educació Primària a l’incorporar experiències innovadores que entrellacen l’art i l’educació a través de l’aprenentatge col·laboratiu entre estudiants, artistes, mestres i nens. Aquestes innovacions promouen experiències creatives artístiques inclusives a universitaris per incidir en la població infantil, especialment a aquelles més vulnerables i que tenen menys oportunitats d’experimentar propostes de qualitat.

Partint de l’experiència i els resultats positius duts a terme en diferents institucions educatives i culturals sòcies, es pretén expandir aquest model d’innovació dels diferents països europeus que hi participen. Els resultats de el projecte inclouen diferents productes i materials pedagògics que facilitessin la formació i implementació de les experiències als estudiants universitaris perquè ells al seu torn, puguin formar juntament amb artistes a mestres i altres professionals de l’educació, per poder incloure l’art de manera integrada a la universitat i altres institucions educatives i culturals.

Objectius generals:

1. Millorar el nivell d’aptituds i competències dels estudiants del grau d’educació infantil i primària de les universitats del consorci, capacitant-los en el desenvolupament de pràctiques estètiques de qualitat en el context de la infància.
  2. Apropar l’art contemporani de qualitat de forma permanent a les escoles d’educació infantil i educació primària, millorant la creativitat, el pensament crític dels nens i nenes.
  3. Promoure oportunitats de participació a experiències culturals, reduint les desigualtats en el seu accés seguint tres principis: interacció, participació i democràcia en contextos educatius.

Durant el projecte cada institució sòcia formarà la resta de participants de el projecte en la seva àrea d’expertesa: les arts escèniques i les arts visuals en diferents etapes educatives, tant a nivell d’infantil (0-3 i 3-6 anys), com de primària (6-12 anys). Els professionals implicats en la formació seran els encarregats de formar els estudiants universitaris perquè ells al seu torn, puguin formar a través de la metodologia d’aprenentatge entre iguals a mestres dels centres educatius.

Els productes intel·lectuals que s’elaboraran durant el projecte inclouen materials documentals, audiovisuals, formatius i investigadors que estaran disponibles de forma oberta i digital per poder inspirar a altres a desenvolupar experiències innovadores entre art i educació en les seves respectives institucions. Els resultats inclouen set productes: (1) guia metodològica; (2) metodologia d’aprenentatge entre iguals; (3) recerca sobre metodologia aprenentatge entre iguals; (4) materials pedagògics en obert; (5) curs de formació per a estudiants d’educació de les universitats sòcies; i (6) museu artístic virtual.

Personal associat al projecte:

Aleix Barrera (UAB, PM), Sílvia Blanch (Co-Coord, ERIFE-UAB), Anna Ciraso (UAB, TESR), Kristen Halle (U. I Stavanger), Penelope Hay (Bath Spa University), Chiara Panciroli (U. Bologna), Gemma París Romia (Co-Coord, CRiEDO-UAB), Isabel Urpi (Associació Rialles Espectacles Infantils i Juvenils).

OD 04 – Quality education

Comparteix a les xarxes: