Aquesta recerca, que s’inicia el 2011, té com a finalitat general avaluar, proposar i validar procediments de creació i gestió del coneixement en comunitats “on line” de pràctica professional. Els seus objectius se centren a analitzar el funcionament de la gestió de coneixement en comunitats reeixides, establir estàndards per millorar-los i validar procediments per al reconeixement de l’aprenentatge informal que es genera com a conseqüència del treball col·laboratiu.
Suposa la realització d’un mapa de comunitats “online” de pràctica professional amb tradició i reconeixement en el camp de la formació, la selecció i anàlisi de sis i el seguiment de quatre més en el procés de delimitar i analitzar indicadors i instruments per a el desenvolupament de les comunitats i el reconeixement de laprenentatge informal generat.
El treball de camp considera una mostra de més de 300 professionals de les 10 xarxes a analitzar i incorpora instruments com els qüestionaris, l’entrevista en profunditat, l’observació al lloc de treball, el registre d’anècdotes, l’anàlisi documental i els seminaris de debat.
Els productes esperats inclouen la creació d’un mapa de bones pràctiques, el desenvolupament d’indicadors per a la millora, la creació i la validació d’una Guia d’autoavaluació i el desenvolupament i l’aplicació d’un model de certificació de l’aprenentatge informal.