Ja ha vist la llum una nova llei d’Educació que ha estat aprovada al Congrés i que està pendent de l’aprovació del Senat. Una més que s’afegeix a aquest garbuix de lleis que van canviant depenent del color del partit que governa.

Un parell de punts de vista fonamentats ens permeten anar–la coneixent millor i entenent el què suposa per a la vida escolar tants canvis en el marc legislatiu que ens regula.

En David Sànchez Rueda (*) en el seu article al diari d’educació L’aterratge (d’emergència) de la LOMLOE: una llei educativa més” diu  una cosa que segur que totes i tots tenim ben present: “si les lleis educatives segueixen o s’adapten al ritme de les legislatures, queden sotmeses a la instrumentalització partidista, a la contingència política i a una perenne banalització de la política educativa”.

D’altra banda en Vicenç Arnaiz Sancho (*), referent en el món del 0-3, en la lluita per l’equitat educativa… i que hem tingut la sort de poder comptar amb les seves aportacions a moltes de les Jornades que des de l’ICE de la UAB hem anat realitzant, ens ha fet arribar dos documents sobre els canvis que suposaria aquesta nova llei: les modificacions respecte al primer cicle d’Educació Infantil i també respecte als alumnes amb NESE.

Per consultar els documents només cal que cliqueu sobre els enllaços que hi ha a continuació.

QUÈ ES MODIFICA DEL PRIMER CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL?

QUÈ DIU EN RELACIÓ ALS ALUMNES AMB NESE A INFANTIL I PRIMÀRIA?

(*) David Sánhez Rueda. Professor de secundària i batxillerat, responsable d’Educació de Comunistes de Catalunya.

(*) Vicenç Arnaiz Sancho.  Psicòleg. Ha treballat a Patronat Municipal d’Escoles Bressol de Barcelona i a l’Equip d’atenció Primerenca de Menorca. Assessor del “Ministerio d’Educación” (MEC) i de la “Organización de Estados Iberoamericanos” (OEI). President de l’Observatori de la Infància i de la Família de Menorca. Membre del Consell de Direcció de “Aula de Infantil” (GRAÓ). Assessor, conferenciant… Autor de molts llibres i articles, l’últim que ha publicat:  “Infancias. “Educar y educarse” (GRAÓ)… Pare i avi enamorat dels seus!!!