El grup centra la seva activitat de recerca en diferents línies relacionades amb el desenvolupament psico-social d’infants, joves, famílies i l’educació i la formació dels mateixos vinculada al compromís social:

  • Els rols, les competències i les funcions dels professionals dels Espais Familiars.
  • Els professionals de serveis d’atenció a les famílies en el territori europeu.
  • Les relacions entre centres educatius i famílies en la tasca compartida d’educar als infants més petits.
  • Encontres entre infants, famílies, mestres i artistes.
  • Els estils de criança en una societat transcultural.
  • L’acompanyament a les famílies en les diferents etapes de la criança i educació dels seus fills i filles. Criança responsiva, criança positiva.
  • Els espais multifamiliars en l’atenció psico-educativa.
  • Els contextos escolars i els contextos generats per altres tipus de serveis psicosocioeducatius.
  • Els grups de parentalitat/criança com a recurs d’acompanyament parental.
  • La infància en el marc de la seva família.
  • La formació inicial i continuada dels professionals que atenen als infants i a les seves famílies.
  • Petita infància i cultura.
  • Infància en contextos familiars vulnerables.
  • Projectes d’Aprenentatge Servei (ApS).

Actualment s’està coordinant el projecte ERASMUS KA203 INTERSTICE (encontres entre infants, famílies, mestres i artistes). També s’està validant el programa Aprenem Plegats i fent recerca sobre el perfil professional dels Educadors dels Espais Familiars.