Nuria Estrach Mira actualment és professora associada de Filosofia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Membre de dos projectes I+D, un sobre “Filosofia de la salut pública” (SGR 2019) i l’altre sobre “Justicia y democracia: hacia un nuevo modelo de solidaridad” (FFI 2019). I del Grup d’Estudis Humanístics en Ciència i Tecnologia (GEHUCT-GRC 2017). Centra la seva recerca en la filosofia política moderna i contemporània en general; més específicament en la filosofia crítica de Marx a l’economia política i en el pensament crític francès de Louis Althusser vers el poder polític. Entre les seves darreres publicacions destaquen: “La eficacia política de la fraternidad” en Arbor Ciencia, pensamiento y cultura, CSIC (en prensa, previsió juny 2018; (amb J. Vallverdu) “Epidemiologia de las enfermedades mentales” (223-246) en Filosofía de la epidemiología social (Puyol/Estany, eds.), CSIC (2016). També és Cap de Redacció de la Revista Folia Humanistica (centrada en la reflexió i debat públic en l’àmbit de la Salut, la Filosofia, les Ciencies Socials i l’art) i col·labora en la divulgació filosòfica als tallers de la Casa Elizalde de Barcelona. Llicenciada en Filosofia (UB, 1998) va fer la seva formació doctoral en Filosofia Política entre la Universitat de Barcelona i la Pompeu Fabra (2000-2001) i la Universitat de Paris IV-La Sorbonne (2001-2002). Va fer una estada de recerca de dos anys a l’École Normale Supérieure de Paris (2003-2005). Ha estat investigadora a la Universitat de Barcelona, al Parc Científic de Barcelona i a l’École Normale Supérieure de Paris, amb diverses beques de recerca de la UB, del PCB, de la Unió Europea i del Govern Francès. Ha participat com a membre investigador en diversos grups de recerca del Ministeri i Generalitat (2001-2018) i participat en múltiples congressos internacionals i nacionals. Ha treballat com a professora de Filosofia a diverses Universitats: de Barcelona (2001-2003), Universitat Oberta de Catalunya (2005-2012), Universitat Autònoma de Barcelona (2011-2018). Ha estat coordinadora i professora del Màster en Immigració i Educació Intercultural (UB).