Irene Gómez Franco és professora de Filosofia a la Universitat de Girona, col·laboradora a la Universitat Oberta de Catalunya i investigadora convidada des del 2010 al Instituto de Filosofía del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). És membre i vocal del Comitè d’Ètica i Bioseguretat de la Investigació de la Universitat de Girona.
Doctora summa cum laude per la Technische Universität Berlin i per la UNED, ha estat professora a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Grande École European Business School de París (INSEEC). Ha estat, a més, investigadora contractada per la Universität Potsdam (Alemanya), becària postdoctoral Marie Curie WORLDBRIDGES i professora visitant a la Universidad Nacional Autónoma de México. Durant els seus estudis de doctorat va ser becària Marie Curie al projecte ENGLOBE amb una estada de recerca a la University of Chicago.
Pertany al grup de recerca “Mussol” (filosofia per als reptes contemporanis, UOC), al GEHUCT (Grup d’Estudis Humanístics sobre Ciència i Tecnologia, UAB) i als projectes competitius “DESTERRA: Los sótanos de la desinformación” (UCM), i “INconRES: Incertidumbre, confianza y responsabilidad. Claves ético-epistemológicas de las nuevas dinámicas sociales (en la era digital)” del CSIC.
Les seves publicacions mostren un compromís per entendre la filosofia com un exercici crític consagrat a la pràctica i desenvolupen la seva línia de treball al voltant de qüestions relacionades amb les teories de la justícia intergeneracional, la bioètica, l’enfocament de les capacitats, l’ètica climàtica i el pensament feminista. Ha publicat a revistes internacionals i és autora del llibre Deudas pendientes. La justicia entre generaciones, CSIC – Plaza y Valdés editores (2020).