Iris Parra Jounou és diplomada en Infermeria per la Universitat de Barcelona i graduada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra. Té un postgrau en Atenció prehospitalària urgent i un màster en Pensament contemporani i tradició clàssica. Actualment, realitza el seu doctorat amb una beca FPI al departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona sota la direcció del Dr. Angel Puyol on analitza els marcs teòrics de l’ètica de la cura i el seu impacte en les polítiques de final de vida des d’una perspectiva feminista i interseccional. Per consolidar la seva recerca ha fet una estada de recerca internacional al departament de ciències polítiques de la Carleton University de Canadà sota la supervisió de la Dra. Fiona Robinson.

Les seves línies de recerca inclouen la filosofia política i moral, la bioètica feminista, el final de vida i les interrelacions entre l’art i la salut. Actualment és IP, juntament amb Mar Vallès-Poch i Ramón Ortega-Lozano, del projecte de recerca «Narrativas de pacientes que solicitan la ayuda médica para morir» (BEC-2022-019), finançat amb una beca Grifols de Bioètica, i també participa activament en els projectes de recerca «La solidaritat en bioètica» (PID2019-105422GB-100), «Bioética y prácticas relacionades con el final de la vida» (PID2020-118729RB-I00) i «Conflictos éticos y Objeción de Conciencia en el Final de la Vida» (FD9/21_03). És membre de la Red ESPACyOS sobre ètica i salut pública.

És la traductora al català i prologuista de les obres de Joan C. Tronto Caring Democracy i Who cares?