Geografies de la infància, la joventut i les famílies
Interès per la diversitat i la diferència de les geografies dels infants i les persones joves des d’una perspectiva de gènere. Anàlisi de les pràctiques espacials, socials i quotidianes tenint en compte la diversitat d’identitats segons el gènere, la classe social, la cultura, l’ètnia, l’edat, així com les habilitats físiques dels infants i persones joves a les àrees rurals i urbanes. S’analitza l’ús i l’apropiació de l’espai públic, la construcció de la pertinença al lloc, l’autonomia per sortir a jugar o passejar pel barri amb amics i amigues. S’estudia també, l’impacte de la crisi, el teixit associatiu i el coneixement de l’entorn, els usos del temps i especialment el temps nocturn de la població adolescent, la interesecció d’identitas i el lloc, les persones joves i les geografies de la sexualitat i les geografies polítiques de la infància i la joventut.
Gènere i ruralitat
Anàlisi de la diversitat de funcions i de significats dels espais rurals actuals des d’una perspectiva de gènere. En el context global de xarxes i fluxos que travessen els espais rurals i urbans, es tenen presents les formes híbrides dels espais resultants, la urbanització del rural i la ruralització de l’espai urbà. Interessa comprendre el món rural actual i analitzar el poder de la idea del rural per transformar els llocs. S’estudia la vida quotidiana de les dones i de la societat rural fent èmfasi en aspectes com el treball, la mobilitat, el benestar, la innovació rural, el desenvolupament, la formació. La societat rural és plural en termes de gènere, classe, edat, etnicitat, capacitat, sexualitat, i com en altres llocs, s’hi dóna una diversitat d’accions, opressions i resistències . Partint del gènere com a procés social que és relacional, dinàmic i espacialment i temporalment específic, s’explora com intersecciona amb altres categories de diferenciació i com reflecteix les especificitats dels contexts.
Metodologia qualitativa
Recerques emmarcades dins la metodologia qualitativa on s’estudien els fets socials des del punt de vista de l’experiència subjectiva de les persones amb la finalitat de conèixer com aquestes defineixen i interpreten el seu entorn quotidià. Valoració de la subjectivitat, el coneixement contextual, la perspectiva individual i la possibilitat de crear un intercanvi de perspectives entre l’investigador/a i el subjecte investigat. Reflexions a l’entorn de la reflexivitat i l’ètica en la nostra recerca. Ús i desenvolupament de tècniques qualitatives. A les nostres recerques utilitzem tècniques tan variades com les entrevistes individuals i grupals, les observacions directes i participants, els mapes mentals, les fotografies i els vídeos.
Migracions qualificades
En un context de creixent globalització i de crisis econòmica a Europa, moltes persones amb estudis universitaris migren cap a d’altres regions del món. Anàlisi del paper que juguen les ciutats llatinoamericanes com a pols d’atracció de capitals i treballadors/es d’alta qualificació en el nou espai global i de les migracions qualificades d’homes i dones de diferents edats cap a Mèxic.
Anàlisi de les experiències, motivacions i expectatives de mobilitat de persones joves europees i llatinoamericanes per a realitzar els seus estudis de doctorat a les universitats catalanes, les seves transicions personals i laborals i el paper de la ciutat de Barcelona com a lloc d’atracció d’aquestes migracions.
Història de la geografia, acadèmia i gènere
Estudi de la presència, situació acadèmica i producció científica del professorat de Geografia a les universitats. Les desigualtats d’accés, promoció i productivitat científica entre homes i dones dins la universitat, una de les institucions amb major pes social i, per tant, un referent i reflex dels fenòmens que tenen lloc en molts d’altres àmbits de la nostra societat. Diferents disciplines, entre elles la geografia, han abordat aquest tema buscant explicacions i creant un cert debat al seu entorn. Factors sociodemogràfics, culturals i històrics perviuen malgrat les recents mesures a favor de la igualtat de gènere i l’equitat en el món acadèmic. El massiu accés de les dones, com estudiants, a la universitat, no ha estat seguit, per un increment semblant en tant que docents o investigadores, i aquestes s’han trobat amb importants entrebancs per a la seva consolidació laboral, havent d’assumir per a la seva promoció models clarament masculins amb importants costos diferencials respecte als homes.