Carlos Solano Porras, és natural del Perú, va estudiar Enginyeria Agrònoma a la Universitat Nacional del Centre del Perú (Huancayo, Perú). Seguit per un mestratge en Gestió Ambiental i Desenvolupament sostenible, el seu tema de tesi va ser desenvolupar i validar noves tecnologies de suport de preses de decisions (DSD) ambientals en el control de late blight als Andes del Perú. Així mateix, compta amb una especialització en agricultura de precisió per la Universitat Estadal de Campinas (Brasil), la seva àrea de recerca és en tecnologies ambientals.

Actualment forma part del grup GICOM, com a estudiant de doctorat al programa de Ciència i Tecnologia Ambiental de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva investigació se centra en la producció, l’avaluació i la validació de l’efecte bioestimulant i biocida de Trichoderma sp obtingut per fermentació en estat sòlid en cultius d’interès agrícola a Espanya i el Perú. Està supervisat pel Dr. Antoni Sánchez, Dra. Adriana Artola, Dra. Raquel Barrena i la Dra. Cindy Ballardo.