• Cadório, I., Lousada, M., Aparici, M. & Hall, A. (2015). Assessment of Morphosyntactic Development in European‐Portuguese Children. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 66 (6), 251‐257.

• Costa, A., Foucart, A., Hayakawa, S., Aparici, M., Apesteguia, J., Heafner, J. &  Keysar, B. (2014). Your Morals Depend on Language. PLoS One, 9(4), 1‐7..

• Rosado, E., Aparici, M. & Perera, J. (2014). Adapting to the circumstances: on discourse competence in L2 Spanish / De la competencia discursiva en español L2 o de cómo adaptarse a las circunstancias. Cultura y Educación, 26 (1), 71‐102.

• Rosado, E., Tolchinsky, L., Aparici, M. & Salas, N. (2013). The Production and Judgment of Linguistic Devices for Attaining a Detached  Stance in Spanish and Catalan. Journal  of Pragmatics, 60, 36-53

• Soler, O., Aparici, M., Castellà. J., Ramis, Y. & Sotoca, C. (2013). Evolution of Graphomotor Parameters in Kindergarten Children’s Handwriting. A Switzer, H. & Foulke, D. (Eds.), Kindergartens: Teaching Methods, Expectations and Current Challenges. New York: NOVA.

• Aparici, M. (2013). L’Adquisició del llenguatge. A M. Coll-Florit, M. (coord.), M. Aparici & J. Rodríguez-Ferreiro, Llenguatge, ment i cervell. Una introducció a la psicolingüística i a la neurolingüística. Barcelona: Editorial UOC.

• Soler, O., Kandel, S., Aparici, M. (2012). Early development of handwriting motor skills. A Torrance, M., Alamargot, D., Castelló, M., Ganier, O., Mangen, A., Tolchinsky, L. & Van Waes, L.  (Eds.), Learning to Write Effectively: Current Trends in European Writing Research. Bruseles: Emerald.

• Aparici, M. (2012). L’Adquisició del llenguatge. A L. Andreu (coord.), M. Aparici & E. Noguera, E. (2012). Desenvolupament i Avaluació del llenguatge oral.Barcelona: Editorial UOC.

• Aparici, M. (2011). Hi ha proves que les per sones que han adquirit un bon domini de dues llengües de maner a precoç tenen avantatges cognitius, comparades amb les persones monolingües? A Strubell, M.; Andreu, Ll.; Sintes, E. (Eds.), Resultats del model lingüístic escolar de Catalunya. L’evidència empírica. Barcelona: Linguamón-UOC.

• Costa, A., Foucart, A., Arnon, I., Aparici, M. & Apesteguia, J. (2014). “Piensa” twice: On the foreign languarge effect in decision making. Cognition, 130, 236-254

• Costa, A., Foucart, A., Hayakawa, S., Aparici, M., Apesteguia, J., Heafner, J. &  Keysar, B. (en premsa). Your Morals Depend on Language. PLOS ONE.