Articles

  • Soler Vilageliu, O.; Kandel, S..(2012).A longitudinal study of handwriting skills in pre-schoolers: the acquisition of syllable oriented programming strategies. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal.25.(1).151-162.
  • Kandel, S., Soler Vilageliu, O. (2010). Differential syllable effects when learning to write French and Catalan wordsCurrent Psychology Letters (Online), 25(3) 2009 | 2010, online since 08 juillet 2010, connection on 10 décembre 2013.
  • Soler, O.; Kandel, S..(2009).Factores lingüísticos en la programación del trazo en la escritura infantil: importancia de la estructura silábica. Infancia y Aprendizaje.32.(2).189-198.
  • Kandel, S.; Soler, O.; Valdois, S.; Gros, C..(2006).Graphemes as motor units in the acquisition of writing skills. Reading and writing: An interdisciplinary journal.19.(3).313-337.
  • Solé, M.R.; Soler, O..(2006).Requests in children from two different points of view. Le Langage et l’Homme.41.(2).79- 97.
  • Solé, M.R.; Soler, O..(2005).Las peticiones directas e indirectas en el habla infantil. Infancia y aprendizaje: revista trimestral de estudios e investigación.28.(2).159-178.

    Capítols de llibre

  • Soler-Vilageliu, O.; Aparici-Aznar,M.; Mate-Castellà, J.; Ramis-Laloux, Y.; Sotoca-Lasheras, C..(2013).Evolution of Graphomotor Parameters in Kindergarten Children’s Handwriting . ASwitzer, H.; Foulke, D.(Ed.),Kindergartens: Teaching Methods, Expectations and Current Challenges(pp.105-122). Hauppauge :Nova Science Publishers.
  • Soler Vilageliu, Olga.(2013).Dificultats en l’aprenentatge grafomotor de l’escriptura. A Andreu Barrachina, Llorenç (Ed.),Trastorns d’aprenentatge de l’escriptura i de les matemàtiques(pp.121-173). Barcelona :Editorial UOC.
  • Soler Vilageliu, O.; Kandel, S.; Aparici, M..(2012).Early development of handwriting skills. ATorrance, M.; et al.(Ed.),Learning to write effectively: Current trends in European Writing research(pp.1-1). Brussel·les :OPOCE.
  • Solé, Maria Rosa; Soler, Olga.(2010).L’effet de l’étayage sur les récits des enfants. A Bernicot, J.; Veneziano, E.; Musiol, M.; Bert-Erboul, A. (Eds.) (Ed.),Interactions verbales et acquisition du langage(pp.45-63). París :L’Harmattan.
  • Spinelli, E.; Kandel, S.; Soler, O..(2009).Explicit and automatic grammatical gender access in bilinguals. ABaciu, Monica(Ed.),Neuropsychology and Cognition of Language Behavioural, Neuropsychological and Neuroimaging Studies of Spoken and Written Language(pp.101-114). Kerala :Research Signpost.
  • Soler Vilageliu, Olga; Kandel, Sonia.(2009).Early development of writing skills: A longitudinal study with pre-school writers. AVinter, Annie; Velay, Jean-Luc(Ed.),Advances in Graphonomics(pp.116-119). Dijon :Imprimerie Vidonne.
  • Soler Vilageliu, Olga; Solé Planas, M. Rosa.(2008).El andamiaje del adulto y su papel en la producción de narraciones orales en una población infantil. ADiez-Itza, Eliseo(Ed.),Estudios de Desarrollo del Lenguaje y Educación(pp.25-35). Oviedo :Universidad de Oviedo- ICE.
  • Serrat Sellabona, E.; Soler Vilageliu, O..(2006).Llenguatge i cognició. ASoler Vilageliu, O.(Ed.),Psicologia del Llenguatge(pp.239-257). Barcelona: Editorial UOC.
  • Soler Vilageliu, O..(2006).La psicolingüística. ASoler Vilageliu, O.(Ed.),Psicologia del Llenguatge(pp.17-35). Barcelona: Editorial UOC.
  • Demestre Viladevall, J.; Llisterri Boix, J.; Riera Masjoan, M.; Soler Vilageliu, O..(2006).La percepció del Llenguatge. ASoler Vilageliu, O.(Ed.),Psicologia del Llenguatge(pp.35-112). Barcelona :Editorial UOC.
  • Solé Planas, M.R.; Soler Vilageliu, O..(2006).La narración infantil: Estructura narrativa y verbos de estado mental y emocionales en una tarea de recuerdo. AMayor, M.A.; Zubiauz de Pedro, B.; Díez-Villoria, E.(Ed.),Estudios sobre la adquisición del lenguaje(pp.448-448). Salamanca :Universidad de Salamanca.
  • Soler, O.; Aparici, M.; Maiche, A.; Estaún, S..(2005).Tiempo de Reacción en una tarea Cognitiva: Exploración del efecto Nocturnidad/Diurnidad. .. AJ.L Miralles (Universitat de Valencia)(Ed.),Atención y Procesamiento.(pp.151-160). València :Ed ADEIT. Fundación Universidad- Empresa.
  • Solé, M.R.; Soler, O..(2004).The use of connectives in different narrative genre during childhood. A(Ed.),Psycholinguistics, a multidisciplinary science of 2000: what implications? Proceedings of the Vith.International Congress of the International Society of Applied Psycholinguistics(pp.101-106). París: Editions Europia.
  • Solé Planas, M.R.; Soler Vilageliu, O..(2002).Las peticiones directas e indirectas en el habla infantil. A(Ed.),Las lenguas en un mundo global/Languages in a global world(pp.360-360). Jaén :Universidad de Jaén.
  • Solé Planas, M.R.; Soler Vilageliu, O..(2002).Estructura narrativa y recuerdo en la infancia. A(Ed.),Psicología de la Memoria. Aportaciones recientes(pp.167-178). Barcelona :Avesta.

    Llibres

  • Aparici Aznar, M,; Costa Martínez, A.; Demestre Viladevall, J. Llisterri Boix, J.; Sanz Torrent, M.; Serrat Sellabona, E.; Soler Vilageliu, O. Riera Masjoan, M.(Eds.).(2006).Psicologia del Llenguatge.:Editorial UOC