Descripció del projecte
CAT
HealthyMindEd té com a objectiu sensibilitzar sobre el benestar dels estudiants i professors a nivell nacional i internacional i dotar al personal universitari dels coneixements i habilitats per dissenyar entorns digitals d’ensenyament-aprenentatge que promoguin la salut. A partir d’una revisió i investigació de la literatura internacional, es derivaran recomanacions polítiques per a les institucions d’educació superior i es desenvoluparà una plataforma en línia interactiva amb mètodes, enfocaments pedagògics, bones pràctiques i material d’informació. L’objectiu és promoure i mantenir el benestar mental, físic i social en l’entorn de l’educació superior digitalitzada.
Principalment, el projecte considera el benestar en l’educació superior com un constructe multidimensional que inclou la capacitat d’un individu per exercir plenament les seves capacitats cognitives, emocionals, físiques i socials, donant lloc a contribucions enriquidores i positives a la comunitat acadèmica i la societat. El benestar està format per factors socials, econòmics, ambientals i digitals, amb espais digitals que juguen un paper clau en el compromís, la salut mental i la interacció social.
Per abordar aquests reptes, HealthyMindEd proporciona als educadors i estudiants estratègies d’ensenyament innovadores, mètodes pedagògics i bones pràctiques per desenvolupar entorns d’ensenyament i aprenentatge digitals equilibrats i solidaris. En integrar el benestar en l’experiència digital, el projecte avança en l’educació superior com un espai que promou tant l’excel·lència acadèmica com el desenvolupament personal holístic.
Principals resultats del projecte:
(1) Informe de Recerca Integral:
- Síntesi dels resultats d’una àmplia revisió de la recerca internacional, els grups focals i les enquestes realitzades a totes les organitzacions associades.
- El seu objectiu és proporcionar una visió completa i sòlida de l’estat actual, les necessitats i els enfocaments existents sobre el benestar mental, físic i social tant entre el professorat com els estudiants de les institucions europees d’educació superior.
(2) Recomanacions polítiques
- Creació de recomanacions polítiques objectives, basades en els coneixements dels resultats de la recerca, específicament per als responsables de la presa de decisions i els responsables polítics de l’educació superior, així com per al professorat i els estudiants.
(3) Plataforma Online Interactiva i Comunitat de Pràctica
- Establir consciència i promoure estratègies de benestar mental, físic i social del professorat i de l’alumnat
- La plataforma funcionarà com un centre dinàmic on els educadors i els estudiants poden accedir a mètodes, bones tècniques i recursos, compartir experiències, col·laborar i participar en debats
- Per garantir una integració eficaç i fàcil en la pràctica diària, es desenvoluparan, produiran i integraran continguts multimèdia d’alta qualitat.
ES
HealthyMindEd tiene como objetivo sensibilizar sobre el bienestar del alumnado y del personal docente, tanto a nivel nacional como internacional, y dotar al personal universitario con los conocimientos y habilidades necesarias para diseñar entornos digitales de enseñanza-aprendizaje que promuevan la salud. A partir de una revisión de literatura internacional y de investigaciones realizadas, se derivarán recomendaciones de políticas dirigidas a las instituciones de educación superior, y se desarrollará una plataforma en línea interactiva con métodos, enfoques pedagógicos, buenas prácticas y materiales informativos. El propósito es fomentar y mantener el bienestar mental, físico y social en un entorno universitario cada vez más digitalizado.
En esencia, el proyecto concibe el bienestar en la educación superior como un constructo multidimensional que abarca la capacidad del individuo para ejercer plenamente sus capacidades cognitivas, emocionales, físicas y sociales, dando lugar a contribuciones enriquecedoras y positivas en la comunidad académica y en la sociedad. El bienestar está determinado por factores sociales, económicos, ambientales y digitales, siendo estos últimos especialmente relevantes para la participación, la salud mental y la interacción social.
Para abordar estos desafíos, HealthyMindEd proporciona a docentes y estudiantes estrategias de enseñanza innovadoras, métodos pedagógicos y buenas prácticas orientadas a desarrollar entornos digitales de aprendizaje equilibrados y de apoyo. Al integrar el bienestar en la experiencia digital, el proyecto impulsa una educación superior que promueve tanto la excelencia académica como el desarrollo personal integral.
Principales resultados del proyecto:
1. Informe de investigación exhaustivo
- Síntesis de los hallazgos obtenidos a partir de una amplia revisión de investigaciones internacionales, así como de grupos focales y encuestas realizadas en todas las organizaciones asociadas.
- Su objetivo es ofrecer una visión completa y fundamentada del estado actual, las necesidades y los enfoques existentes en relación con el bienestar mental, físico y social de estudiantes y personal docente en las instituciones de educación superior europeas.
2. Recomendaciones de política
- Elaboración de recomendaciones objetivas dirigidas a responsables de toma de decisiones y elaboración de políticas en educación superior, basadas en los resultados de la investigación, así como al profesorado y al alumnado.
3. Plataforma en línea interactiva y comunidad de práctica
Para garantizar su integración efectiva en la práctica diaria, se desarrollará e integrará contenido multimedia de alta calidad.
Diseñada para generar conciencia y promover estrategias de bienestar mental, físico y social entre docentes y estudiantes.
La plataforma funcionará como un centro dinámico en el que educadores y estudiantes podrán acceder a métodos seleccionados, buenas técnicas y recursos, compartir experiencias, colaborar y participar en discusiones.
ENG
HealthyMindEd aims to raise awareness of student and teacher wellbeing at national and international level and to equip university staff with the knowledge and skills to design digital teaching-learning environments that promote health. Based on an international literature review and research, policy recommendations for higher education institutions will be derived and an interactive online platform with methods, pedagogical approaches, best practices and information material will be developed. The aim is to promote and sustain mental, physical and social wellbeing in the digitalised Higher education environment.
At its core, the project views wellbeing in Higher Education as a multi-dimensional construct that includes an individual’s ability to fully exercise their cognitive, emotional, physical, and social capacities, leading to flourishing and positive contributions to the academic community and society. Wellbeing is shaped by social, economic, environmental, and digital factors, with digital spaces playing a key role in engagement, mental health, and social interaction.
To address these challenges, HealthyMindEd provides educators and students with innovative teaching strategies, pedagogical methods and best practices to develop balanced and supportive digital teaching and learning environments. By integrating wellbeing into the digital experience, the project advances higher education as a space that promotes both academic excellence and holistic personal development.
Main outcomes of the project:
(1) Comprehensive Research Report:
- Synthesis of findings from a broad review of international research, focus groups and surveys conducted across all partner organisations.
- It aims to provide a sound comprehensive overview of the current state, needs, and existing approaches to mental, physical, and social wellbeing among both teaching staff and students in European higher education institutions.
(2) Policy Recommendations
- Creation of objective policy recommendations, based on the insights from the research findings, specifically for higher education decision- and policymakers, as well as for teaching staff and students.
(3) Interactive Online Platform & Community of Practice
To ensure effective and easily integration into daily-practice, high-quality multimedia content will be developed, produced and integrated
to establish awareness and promote mental, physical, and social wellbeing strategies of teaching staff and students
The platform will function as a lively hub where educators and learners can access purposefully selected methods, best practices and resources, share experiences, collaborate, and engage in discussions

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are solely those of the author(s) and do not necessarily reflect those of the European Union or the DAAD National Agency. Neither the European Union nor the DAAD National Agency can be held responsible for them.
Project Number: 2024-1-DE01-KA220-HED-000245442
Coordinació
- Institut für Lern-Innovation (ILI) (Alemania)
Entitats participants
- Warwick University (Regne Unit)
- Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (Espanya)
- Media & Learning Association (Bèlgica)
- Institut für Lern-Innovation (ILI) (Alemania)

Responsables del projecte

Ramón Cladellas Pros
Tel: +34 935812101
Contacte E-mail

Anna Muro Rodríguez
Tel: +34 935811141
Contacte E-mail
Col·laboradors

Ivan Bonilla Gorrindo
Contacte E-mail

Adrián Diaz Moreno
Tel: +34 935811426
Contacte E-mail

Juan Pablo Sanabria Mazo
Contacte E-mail
Duració del projecte
01.11.2024–30.06.2027