Jaume Funes és un Psicòleg, educador i periodista català. Ha treballat a l’escola i en diverses administracions, en l’atenció educativa i terapèutica, la supervisió i l’acompanyament d’equips. En aquest vídeo ens fa algunes reflexions sobre la tornada al setembre dels adolescents.

Segons Funes, en aquest període hem pogut observar altres aspectes dels adolescents, i això ens ha fet reflexionar sobre la importància d’ aturar-nos i mirar-los d’una altra manera. L’escola del setembre haurà de dedicar més temps a observar, mirar i preguntar. Caldrà, per tant, repensar també les tutories i trobar altres espais per intercanviar opinions, neguits, dubtes.

L’escola al setembre no pot ser a distancia, però necessita la digitalització, haurem de seguir aprenent a navegar, a pensar, a dubtar i a construir respostes digitalment però sempre posant la mirada en el treball en grup. Cal construir un nosaltres digital.

Hem vist que es pot aprendre de maneres diferents (però perquè hi hagi aprenentatge els adolescents han de poder experimentar, descobrir, manipular). No hi ha aprenentatge si no es connecta amb la vida. Cal triar la nova manera de viure en post pandèmia, tenint en compte les mesures sanitàries però sense oblidar que els adolescents necessiten imperiosament interaccionar entre ells, això ho hem vist clarament en aquest període.

Entre tots anirem construint l’escola del setembre.