L’activitat matemàtica a l’escola, vinculada a la manera de ser pròpia de cadascun dels nens i les nenes i a les seves experiències vitals, comporta una mirada i una acció que no sempre són prou presents a les nostres aules. Si tens interès en aquest enfoc de l’activitat matemàtica, potser el Seminari La Cultura matemàtica dels Infants crida la teva atenció.
El Seminari La Cultura matemàtica dels Infants és un grup de treball que vol ser un espai de trobada, on mestres d’infantil i primària de diversos centres puguin compartir experiències i ajudar-se a avançar, combinant la pràctica amb la reflexió.
Tot i que l’enfocament se centra de manera especial en l’activitat matemàtica, una idea clau del seminari és que, com a activitat humana, aquest saber cal situar-lo dins d’un marc global més ampli, connectat a la vida i a la comprensió del món real, centrat en els nens i les nenes, significatiu i comprensiu. Així doncs, el plantejament pedagògic sobre el qual treballa el seminari vincula l’aprenentatge de les matemàtiques a la comprensió del món, en el marc d’investigació de l’Equip de treball de La cultura matemàtica de les persones, amb més de 20 anys de trajectòria.
La previsió de treball al seminari, per aquest curs, és continuar amb la reflexió a partir de les experiències i preguntes generades a les aules per part de les mestres que hi participen. Les situacions matemàtiques que es van presentant, es van enriquint amb la mirada i la reflexió de les persones del grup, tot i que sovint es genera la necessitat d’aprofundir en alguns aspectes i, amb aquesta intenció, s’analitzen articles, publicacions o altres documents teòrics i pràctics de referència que puguin recolzar el treball de les mestres.
Donada la quantitat de mestres que s’han anat integrant al seminari, aquest curs 20/21 s’ha articulat en quatre subgrups que treballaran de forma coordinada, però en diferents ubicacions. Un grup a Esparreguera, un altre a Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), un tercer a Sant Pere de Ribes i un més a Barcelona. En aquests moments, i fins que no sigui possible reprendre la presencialitat, les reunions dels grups seran telemàtiques.
Val a dir que, a més, el seminari forma part la Xarxa de seminaris de Cultura matemàtica que inclou grups de diversos llocs de l’estat.
Des de l’ICE de la UAB volem aprofitar aquest moment, en què els subgrups estan començant la seva tasca, per convidar-vos a que us hi afegiu. Si us sedueix aquesta mirada de l’activitat matemàtica com quelcom connectat a les persones, a la vida i a la comprensió del món, esperem comptar amb les vostres aportacions.
Si hi vols participar o rebre més informació pots escriure’ns aquí.