Recomanem aquestes reflexions de Carles Vila Mumbrú, especialment ara que tant necessitem vincular-nos amb els joves i entendre’ns-hi en el centre vital que és l’escola.

L’autor en aquest article del número 30 de la Revista de Educación Social analitza la mirada del món adult sobre els joves per tal de fer-nos-hi parar atenció i comprendre pará qué deberíamos estar dispuestos y dispuestas, es decir, para qué deberíamos tener el ánimo y la intención, los educadores y educadoras sociales, y los educadores y educadoras en general, cuando trabajamos con jóvenes, y qué debería caracterizar nuestra disponibilidad para construir una historia o un camino junto con el o la joven o grupo de personas jóvenes.

Dispuestos, dispuestas y disponibles. Conocimiento, comprensión y actitud para el trabajo socioeducativo con jóvenes

També, aquestes altres reflexions de Jordi Solé i Blanch, en què s’apunta a l’essència de l’escola, la força del paper docent i la necessitat de no perdre la batalla front a forces i inèrcies que la banalitzen i mercantilitzen.

– Solé Blanch, J. (2020, 7 de maig). L’escola de la desescalada: l’educació que vindrà? Blog dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació. Recuperat de http://epce.blogs.uoc.edu/ca/2020/05/07/escola-desescalada-educacio-que-vindra-covid/

– Solé Blanch, J. (2020, 17 d’abril). Cómo hacer escuela desde el confinamiento (y sin obsesionarnos con la continuidad del curso). The Conversation. Recuperat de https://theconversation.com/como-hacer-escuela-desde-el-confinamiento-y-sin-obsesionarnos-con-la-continuidad-del-curso-136659?utm_source=twitter&utm_medium=bylinetwitterbutton