Seixanta-una mil persones emmalaltint de cop, moltes d’elles greus i fins i tot entre sis mil i onze mil de mortes, tot transmès en directe mentre no podíem sortir de casa ni veure amics ni familiars, suposen una sotragada prou important per generar patiment i pèrdua a tot un país. I els infants i adolescents no queden exempts d’aquest patiment. És per això que molts docents estem preocupats per l’acompanyament al dol de molts dels nostres alumnes que aquests dies estan patint pèrdues més o menys properes.
En aquesta situació, des de l’equip docent de l’ICE de la UAB hem volgut recórrer a algú amb prou coneixements i prou experiència en el tema per poder-nos aconsellar. Es tracta de Xusa Serra Llanas, infermera referent de la unitat d’acompanyament educatiu a les malalties, el dol i final de vida a l’Hospital Universitari General de Catalunya. És antropòloga i s’ha especialitza en el dol infantil com sabem a moltes escoles i instituts de Catalunya a les quals ha acompanyat en moments especials de pèrdues per als seus infants i adolescents o de forma genèrica amb els Tallers Ara sí que sé.
Sobre la temàtica ha publicat el llibre I jo, també em moriré? a l’editorial Columna en el qual intenta donar claus per ajudar els infants i joves a desenvolupar eines emocionals per a afrontar una pèrdua de qualsevol tipus.
Tenim doncs la sort de comptar amb el següent vídeo confinat de Xusa Serra que esperem que sigui una inspiració per a molts docents, que segur que el recomanareu a les famílies dels vostres alumnes. Es tracta del cinquè lliurament de la sèrie Apunts per a una educació confinada que podeu consultar completa aquí.