“Amb sense” ens porten d’exposició: Banksy

A l’equip de treball de l’ICE UAB Amb sense, Art a l’Escola tenen clar que les exposicions d’art i el contingut dels museus construeixen un material didàctic molt valuós, que de vegades no trobem la manera d’introduir a les aules. Es tracta d’un recurs pedagògic molt vàlid, no només per a treballar els continguts artístics, […]

L’orientació educativa i el projecte vital de l’alumnat

L’orientació educativa és un aspecte molt rellevant en les diferents etapes educatives. Pren especial transcendència en moments de transició però se l’ha d’entendre com un procés continuat. La presa de decisions és inherent al desenvolupament humà al llarg de la vida i, sota aquesta concepció, s’ha d’entendre el procés d’orientació com una eina que pot contribuir en la definició […]

Impressions d’un trimestre. Blog Educació 0-6

L’equip 0-6  estrena blog i ho fa proposant-nos algunes reflexions entorn al que s’ha esdevingut a les escoles, llars d’infants i d’altres serveis d’atenció a la Petita Infància i les famílies durant aquests darrers mesos. Ha estat aquest un període intens en el qual ha calgut donar resposta als reptes  d’ aquesta etapa educativa  en […]

Continuem donant suport a la transformació i la millora educatives

L’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB obre per al primer trimestre de l’any vinent una nova convocatòria del seu projecte de suport per a la transformació i la millora educatives que forma part del programa Innovar per Aprendre.   El projecte pretén ser un ajut per a centres educatius en procés de transformació. Centres que volen […]

Cuidem-nos | Cohesió de grup i personalització. Respostes saludables

De nou l’equip Cuidem-nos de l’ICE UAB comparteix amb tots nosaltres les seves reflexions. En aquesta ocasió sobre la necessària cohesió dels nostres grups bombolla escolars. Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu. Sabem que aquest curs ens […]

Que pugui emergir el coneixement a les aules

L’Equip de treball de l’ICE de la UAB La Cultura Matemàtica de les Persones està format per un grup de mestres d’educació infantil, primària, secundària i universitat que estudien i reflexionen sobre pràctiques d’aula vinculant l’educació matemàtica a una conversa cultural on les persones interactuen (des de les seves subjectivitats) amb els altres, la realitat […]

Preguntes dels docents i respostes del Departament sobre l’Ordre d’avaluació de secundària

  L’equip Avaluació competencial de l’ICE, coordinat per Maribel Tarrés i Amada Motrel, fa dos cursos que tracta sobre l’avaluació en els centres de secundària. En aquest procés de treball es van plantejar de tenir una conversa amb especialistes del Departament d’Educació. Atesa l’actualitat del tema i la bona predisposició del Departament, es va ampliar […]

Per aprendre llengua: “I les mascaretes transparents, quan?”

L’equip Aprendre a llegir i a escriure de l’ICE ha reflexionat i tractat sobre alguns efectes de la situació de pandèmia en les situacions en què els infants aprenen a llegir i a escriure. En el text  I les mascaretes transparents, quan?, parteixen d’un article recent de David Bueno sobre les reaccions del cervell quan […]

La Cultura Matemàtica dels Infants

L’activitat matemàtica a l’escola, vinculada a la manera de ser pròpia de cadascun dels nens i les nenes i a les seves experiències vitals, comporta una mirada i una acció que no sempre són prou presents a les nostres aules. Si tens interès en aquest enfoc de l’activitat matemàtica, potser el Seminari La Cultura matemàtica […]

Cuidem-nos | Acompanyament emocional. Respostes saludables

De nou l’equip Cuidem-nos de l’ICE UAB comparteix amb tots nosaltres les seves reflexions. En aquesta ocasió sobre el necessari acompanyament emocional. Sabem que l’acompanyament emocional és sempre necessari, però en aquest curs ho és més que mai, perquè hem viscut, vivim i viurem situacions que desencadenen moltes alteracions emocionals. Sabem que les situacions experimentades […]