Recuperem ara el document “Orientacions per a un escenari de possibles confinaments” d’en Boris Mir que la Fundació Bofill va presentar abans de les vacances. És un document que recull un conjunt de propostes específiques per a la presa de decisions als centres educatius per a afrontar possibles nous confinaments durant el curs 2020-2021. Totes les […]
Compartim amb tots vosaltres un petit recull de consells per al treball a distància d’equips de mestres. És un recull que té el seu origen en la planificació de l’activitat dels grups de docents que comparteixen pràctica reflexiva a l’ICE de la UAB. consells REunions a Distància El passat 28 de setembre vam donar el […]
Fa uns sis mesos, en ple període de confinament, l’equip de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona vam crear aquest espai web per tenir una finestra oberta de contacte amb el professorat que havia de reinventar-se cada dia per atendre i acompanyar, a distància i en línia, els estudiants […]
Benvolguts docents, Des de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona us volem donar la benvinguda al nou curs 2020-2021, així com donar-vos el nostre suport davant del context complicat i incert en què haurem de treballar. L’ICE ha mantingut sempre un compromís continuat amb els processos de transformació i […]
Al setembre seguim amb la formació per a docents i la iniciem amb una vídeoconferència gratuïta de la doctora Aina Tarabini. S’apropa el moment de pensar en unes merescudíssimes vacances (sempre ho són, oi?) i, en conseqüència, aquest blocg aturarà la intensa activitat que ha tingut aquests últims mesos i que esperem que hagi estat […]
L’autora ens dona arguments i fonaments sobre la rellevància del vocabulari a les aules de primària Ana Teberosky posa el focus en un contingut lingüístic que potser ha quedat una mica relegat de les programacions darrerament. En destaca la seva funció comunicativa i la centralitat que té com a “motor que fa avançar i organitza […]
La situació de confinament ha posat en evidència com n’és de necessari que famílies i docents poguem treballar des de la proximitat i la corresponsabilitat per tal d’acompanyar els processos d’aprenentatge dels Infants i els joves.Les famílies i els centres educatius han hagut d’intervenir conjuntament en una situació incerta i desconeguda per tothom i això […]
Avui ens parla Mònica Maya, directora de l’escola d’educació especial Xaloc de Sabadell. Molt s’ha parlat de l’aprofundiment en les desigualtats que ha portat aquest període d’educació confinada i de les mesures que haurem de tenir presents per atendre a aquells infants i adolescents que hagin quedat més desconnectats de l’aprenentatge i les vivències i […]
Les Escoles Bressol han tornat a obrir les seves portes després d’un llarg període de confinament arran de la crisi sanitària. Des d’aquest espai hem considerat que aquest era un molt bon moment per a conversar amb diferents professionals que treballen en el 0-3. Hem tingut l’oportunitat d’enraonar en aquesta ocasió amb Maite Mas Parera […]
L’equip ICE UAB Món digital i educació (@Mondigitaliedu) reflexiona sobre la relació entre docents i tecnologies digitals: Més enllà de les tecnologies digitals, la introducció de noves maneres de fer sovint ve acompanyada de recels i pors. Qualsevol cosa nova implica un esforç per superar les dificultats que comporta el desconeixement del seu potencial i […]