Rosa Gil i Montserrat Fons Acaba el curs escolar 2023-24, un període en el qual hem dedicat nombroses entrades del blog a reflexionar sobre LA LECTURA, arran de la darrera jornada de l’equip, i per ser un tema de reflexió tan inesgotable i calidoscòpic que també constituirà la reflexió de fons d’aquest tancament del curs. […]
Júlia Andrei, Mireia Morales i Montserrat Fons Vet aquí que una vegada unes mestres, convocades un dissabte al matí a la Universitat Autònoma de Barcelona, es trobaven immerses en la missió d’ajudar uns ratolins a cercar històries per escapolir-se dels plans d’un tal Maurici. En Maurici havia aparegut com un personatge molt astut quan la […]
Mia Puig i Maria Gracia Al taller titulat “Llegir a la frontera entre ficció i no ficció” que es va portar a terme a les Jornades titulades El compromís amb la lectura, la Mireia Pérez i l’Alessia Corsi, van obrir-nos les portes tot presentant-nos una multitud encisadora de llibres sobre diferents temes. La sessió va […]
Mireia López Salazar Dins el marc de les Jornades El compromís amb la lectura, la Marta Aguilar i la Marta Pont proposen, en el taller que han preparat, la reflexió sobre com llegim el món i com ajudem els infants a acostar-se als textos no literaris. Es refereixen als textos reals del món que ens […]
Ester Casas i Gemma Gallofré Núria Sàrria, mestra de l’escola Riera de Ribes de Sant Pere de Ribes, presenta a les jornades, El compromís amb la lectura, què fan en el seu centre per motivar la lectura a Primària. Prèviament s’explica com l’organització d’escola possibilita que els infants de Mitjans (3r i 4t) i de […]
Anna Bendicho El taller que imparteix la Lara Reyes a les jornades El compromís amb la lectura planteja quines obres narratives poden ser enriquidores per l’educació literària dels infants i quines situacions d’aprenentatge podem realitzar. Ens diu que, a mida que els infants es fan més competents en la pràctica lectora, els textos narratius que […]
Mireia López Salazar Silvia Vendrell de l’escola La Popa de Castellcir i Aina Vila de l’Institut Escola de Castellterçol presenten dues noves experiències d’aula a les Jornades El compromís amb la lectura, en les quals, dels contextos de lectura que generen sorgeix en els infants la necessitat d’escriure i explicar històries als altres. Vendrell i […]
Júlia Andrei i Mireia Pérez-Peitx A moltes escoles es fa padrinatge de lectures. La fórmula més estesa implica que un infant més gran “n’apadrina” un de més petit, i posa a la seva disposició la competència lectora més experta amb l’objectiu de construir un vincle íntim i amorós amb la lectura. L’èmfasi, sovint, està en […]
Mia Puig i Muntsa Sans Abans d’entrar de ple en l’experiència que ens presenta l’Anna Bendicho a les VI Jornades volem fer un apunt previ. Isabel Solé, a l’acte inaugural, ens fa conscients de la idea que la LECTURA és una clau perquè l’infant pugui anar obrint MONS. De fet, els adults lectors llegim perquè […]
Montserrat Fons Esteve A primer cop d’ull sona estrany aquest títol, però hi trobem tot el sentit quan escoltem i repensem l’experiència de llegir i escriure que ens explica la Maria Gracia Arboix a les Jornades: El compromís amb la lectura del passat 16 de març. Tot sorgeix quan arran d’estrenar una taula de ping-pong […]