Mia Puig Des de la meva mirada de mestra, després d’aquestes festes tan familiars, se’m torna a fer present l’experiència viscuda com a tutora de 1r de Primària. Un setembre, els pares de l’Eloi van demanar una entrevista per comunicar-nos una notícia colpidora. Al pare de l’Eloi li havien diagnosticat un tumor cerebral. Els pares […]
Rosa Gil i Maria Gracia Llegim l’afirmació tan contundent que la periodista cultural Anna Guitart escrivia a la columna setmanal del diari Ara el passat dia 8 de desembre: Si tinguéssim més biblioteques escolars, els resultats de l’informe PISA haurien pogut ser una mica diferents. Confiar en els joves. Diari Ara I pensem que l’Anna […]
Mireia López A la classe de I4 comencem el matí fent una rotllana on ens saludem, en situem i organitzem el dia. És un moment també distès per comunicar als companys i a les companyes com ens sentim o si ens ha passat alguna cosa que volem compartir. Avui la Noa està molt emocionada ja […]
Alessia Corsi i Montserrat Fons L’Eloi fa primer. Avui hem visitat la biblioteca i ell s’ha interessat per una capsa amb una col·lecció de llibres que també té a l’escola: El Bosc de Colors (Barcanova Editorial). Tot decidit l’Eloi ha agafat el llibre dels Volcans i ha exclamat: “Aquest no l’he llegit” i ha volgut […]
Júlia Andrei Després d’uns dies traient el cap per l’espai d’històries, avui l’Alèxia, de 6 anys, ha vingut decidida a començar un llibre. Mentre treballa en la portada del seu llibre, veig que mira de reüll algunes nenes de 2n amb qui comparteix taula. Elles es troben en una etapa més avançada del procés d’aprendre […]
Rosa Gil A la biblioteca de la comunitat, un espai d’aula on interaccionen alumnes de primer i segon de primària, en Joel (1r) remena llibres fins que es decideix a agafar un còmic del Tintín. En Tomàs (2n) que l’observa de lluny, quan veu que en Joel té El Lotus Blau a la mà, se […]
Alessia Corsi i Montserrat Fons Arran d’un taller de contes en família que es va dur a terme el curs passat en el marc d’un projecte del grup PLURAL volem parlar de la lectura acompanyada com a oportunitat per parlar dels llibres i també de les nostres vides, especialment de les pràctiques familiars que connoten […]
Montserrat Fons i Mireia Morales En una formació sobre escriptura compartida amb la Rosa Gil va aparèixer aquesta pregunta: Per reflexionar sobre aquesta qüestió convé preguntar-nos: què significa escriure? Convenim que escriure implica elaborar un missatge amb una intenció comunicativa molt determinada (escric amb un propòsit/motiu concret), uns destinataris (qui llegirà el text? els companys […]
Anna Bendicho Cabutí És dimarts i vaig a buscar el grup de primer a la seva aula per anar a la biblioteca a fer la sessió de tertúlia literària que fem setmanalment a partir d’un llibre àlbum que els llegeixo en veu alta mentre en mirem conjuntament les il·lustracions. La Júlia quan entra a la […]
Rosa Gil Hem rebut el correu següent al blog: Benvolguda Alba, agraïm el teu missatge i entenem perfectament la vostra inquietud. Suposem que també teniu coneixement que les darreres notícies de les neurociències fan molt d’èmfasi en la rellevància de la Consciència Fonològica en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Referirem la consciència fonològica com […]