EL DIARI D’AULA i LA VIDA DEL GRUP

Mia Puig Des de la meva mirada de mestra, després d’aquestes festes tan familiars, se’m torna a fer present l’experiència viscuda com a tutora de 1r de Primària.  Un setembre, els pares de l’Eloi van demanar una entrevista per comunicar-nos una notícia colpidora. Al pare de l’Eloi li havien diagnosticat un tumor cerebral. Els pares […]

PER UN NADAL MÉS, PER UN ANY NOU MÉS, PER MÉS I MÉS LLIBRES I PER MÉS BONS LLIBRES

Rosa Gil i Maria Gracia Llegim l’afirmació tan contundent que la periodista cultural Anna Guitart escrivia a la columna setmanal del diari Ara el passat dia 8 de desembre:  Si tinguéssim més biblioteques escolars, els resultats de l’informe PISA haurien pogut ser una mica diferents. Confiar en els joves. Diari Ara I pensem que l’Anna […]

ESCRIURE UNA HISTÒRIA SENSE TEXT: UNA DECISIÓ I UNA LIMITACIÓ

Júlia Andrei Després d’uns dies traient el cap per l’espai d’històries, avui l’Alèxia, de 6 anys, ha vingut decidida a començar un llibre. Mentre treballa en la portada del seu llibre, veig que mira de reüll algunes nenes de 2n amb qui comparteix taula. Elles es troben en una etapa més avançada del procés d’aprendre […]

SOBRE (NO) NECESSITATS LECTORES

Rosa Gil A la biblioteca de la comunitat, un espai d’aula on interaccionen alumnes de primer i segon de primària, en Joel (1r) remena llibres fins que es decideix a agafar un còmic del Tintín. En Tomàs (2n) que l’observa de lluny, quan veu que en Joel té El Lotus Blau a la mà, se […]

ELS MODELS A L’HORA D’ESCRIURE

Montserrat Fons i Mireia Morales En una formació sobre escriptura compartida amb la Rosa Gil va aparèixer aquesta pregunta: Per reflexionar sobre aquesta qüestió convé preguntar-nos: què significa escriure? Convenim que escriure implica elaborar un missatge amb una intenció comunicativa molt determinada (escric amb un propòsit/motiu concret), uns destinataris (qui llegirà el text? els companys […]

LLEGIM POESIA

Anna Bendicho Cabutí És dimarts i vaig a buscar el grup de primer a la seva aula per anar a la biblioteca a fer la sessió de tertúlia literària que fem setmanalment a partir d’un llibre àlbum que els llegeixo en veu alta mentre en mirem conjuntament les il·lustracions. La Júlia quan entra a la […]

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA? I TANT!! PERÒ… QUAN? COM?

Rosa Gil Hem rebut el correu següent al blog: Benvolguda Alba,  agraïm el teu missatge i entenem perfectament la vostra inquietud. Suposem que també teniu coneixement que les darreres notícies de les neurociències fan molt d’èmfasi en la rellevància de la Consciència Fonològica en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Referirem la consciència fonològica com […]