Aquestes bastides didàctiques són el resultat d’una experiència durant diversos cursos amb alumnes de 2 ESO.
S’han generat diversos scaffolds sobre presentacions orals (rúbrica, model, plantilla) (http://www.box.com/s/8c2a29a0988603aa2456) i s’ha fet una enquesta a l’alumnat sobre la seva utilitat(http://www.box.com/s/4dcc211c3b755b32f7f8).
Els scaffolds inclouen:
Model: presentació oral que ha fet el professor. Es tracta d’una meta-presentació oral, on el professor fa per als alumnes una presentació oral sobre com fer presentacions orals, subratllant i teatralitzant els diferents aspectes mentre la fa.
Plantilla: Storyboard, un document amb dos espais on especificar, per a cada “diapositiva” què es veurà a la pantalla i què s’explicarà oralment. Té per objectiu ajudar a distribuir i organitzar les etapes i els formats de l’informació.
Rúbrica: desenvolupada per el professor, distribuïda en diferents apartats (Format, Exposició, Continguts,…) que es qualifiquen independentment.
Els resultats s’han publicat a la revista Dotze18, juntament amb una dinàmica de construcció dialogada d’una base d’orientació sobre la mateixa activitat.