Després de desenvolupar una fantàstica rúbrica sobre presentacions orals, molts dels alumnes van admetre que ni se l’havien mirat. Més enllà de la frustració, la gent que en sap, ja avisa: si els alumnes no participen en el desenvolupament de les bastides didàctiques, aquestes perden molt del seu valor en l’auto-regulació dels aprenentatges.

És per això que, com a eina per a l’activitat GeaTours, he cerat una plantilla per a pactar rúbriques amb l’alumnat i perquè després el mateix alumnat la faci servir per a avaluar el seu propi treball o el dels seus companys.

La plantilla conté indicacions per a fer que l’alumnat s’apropii de la rúbrica.

La podeu descarregar a l’adreça: https://www.box.com/s/l2qrhs4shzka0kc4pc5r

Al cap i a la fi, transmetre instruccions no és gaire diferent de transmetre coneixements. I les instruccions i coneixements es poden (i s’haurien de) construir. Aniré ampliant aquesta entrada

==============

On em vaig adonar que els alumnes NO es miren les rúbriques que no participen a fer: