Comparteixo amb vosaltres l’activitat GeaTours que he desenvolupat i aplicat amb els meus alumnes de 2 ESO.

L’activitat (en format similar a les WebQuest) s’articula al voltant de la creació d’un tríptic publicitari per a un viatge geològic. Els alumnes treballen cooperativament en grups d’experts usant diverses eines TIC i desenvolupant diverses habilitats per a l’estudi de la geologia. Dissenyada per a segon d’ESO, pot servir també per a quart d’ESO.

Connectant el paisatge de formacions geològiques amb el mapa topogràfic corresponent i fent-ne la maqueta corresponent, recolzem el paisatge com a resultat de la interacció de diversos agents geològics.

L’activitat es troba allotjada a l’adreça https://sites.google.com/a/xtec.cat/geatours/ , us agrairé molt que em deixeu comentaris o suggerències.

================================

Actualització 12/08/14

L’activitat descrita i comentada més àmpliament a:

GeaTours: una experiència geolòTICa d’aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l’autoregulació dels aprenentatges. Ciències 27 (2014), 2-8. J. Domènech