El llibre “Indagación, ABP y controversias. Apuntes para la Competencia Científica” del que sóc autor ha estat premiat el novembre de 2018 amb el Premi Marta Mata de Pedagogia. El Premi és concedit cada any per l’Associació de Mestres Rosa Sensat, amb la col·laboració de la Fundació Artur Martorell, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, a obres sobre educació que a partir de l’anàlisi i la reflexió sobre la pràctica, contribueixin a la millora de l’educació i a enfortir la renovació pedagògica.

El llibre, que serà publicat properament, inicia amb el següent text:

Empecé como profe de ciencias en Secundaria hace ahora 10 años. Llegué de rebote del mundo de la investigación universitaria, buscando estabilidad y un oficio apacible que no me ocupara mucho tiempo. Vivía con la idea inocente que, como sabía explicar y hacer un uso razonable de analogías y metáforas, esto se me iba a dar bien. Pronto todas esas concepciones sobre el oficio se revelaron equivocadas“.

El discurs fet en l’entrega del premi és disponible al meu blog.