Ponència feta el 16 de Febrer dins el marc del curs Didàctica de les Ciències amb perspectiva STEM, realitzat de forma virtual per al Servei Territorial de Lleida. Es proposa una definició de Competència científica i es descriu la manera com diversos tipus d’activitats d’indagació poden col·laborar a desenvolupar-la.

S’han tractat els punts:

  • Formular preguntes
    • Conflictes preguntables i dinamitzadors d’indagació
    • Tipus de conflictes
    • Ajudar a reformular preguntes
  • Dissenyar recerques i analitzar dades
    • Taules de desenllaços
    • Els Estudis de Cas
    • Diàleg amb models i prototips
    • Diàleg amb els altres. Seminaris socràtics.
    • Selecció i anàlisi de fonts
  • Argumentar i comunicar recerques
    • Dinàmiques d’incertesa
    • Ús de proves
    • Gèneres textuals i litúrgies epistèmiques
  • Desenvolupar habilitats de raonament científic
    • Destreses de pensament
    • Habilitats de raonament TSS

Per acabar la sessió, s’ha proposat un taller de desenvolupament de preguntes TSS, una proposta original del grup de treball EduWikiLab, en la que enguany treballa un node de professorat.

Accés a la presentació:

[slideshare id=242633586&doc=indagaciojdomenech-210212210051]

Materials del taller: