Incertesa, tipus d’arguments i biaixos per aprendre sobre vacunes i ciutadania. Jordi Domènech-Casal, Anna Marbà Tallada. A: Couso, D, Márquez, C. (Eds). Pensament crític i ensenyament de les Ciències (2023).

Capítol en el que es descriu una proposta orientada a treballar amb l’alumnat estratègies d’anàlisi crític en la presa de decisions participades per la ciència. L’activitat té 4 etapes en les que es desenvolupen diferents idees de caràcter epistèmic, des de la naturalesa de la ciència i l’ús de proves (la certesa és relativa i contextual, hi ha diferents tipus d’arguments per a donar certesa a les afirmacions) a la cognició epistèmica (anàlisi dels propis biaixos) i el coneixement i anàlisi crític d’actuacions en relació a l’acció ciutadana. El capítol s’inscriu en l’obra conjunta del grup LIEC-UAB, i el llibre està disponible a:

  • Web de l’Editorial Graó
  • La llibreria del teu barri (demana l’ISBN xxxxxxxxx)

Referències relacionades:

  • Domènech-Casal, J., Marbà-Tallada, A. (2022). La dimensión epistémica de la competencia científica. Ejes para el diseño de actividades de aula. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales 42, 81-98. https://wp.me/p25seH-TN 
  • Domènech-Casal, J. (2019). Escalas de certidumbre y balanzas de argumentos. Una experiencia de construcción de marcos epistemológicos para el trabajo con Pseudociencias. Revista Ápice de Educación Científica 3 (2), 37-53. https://wp.me/p25seH-DO
  • Domènech-Casal, J. (2018). Comprender, Decidir y Actuar: una propuesta-marco de Competencia Científica para la Ciudadanía. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 15(1), 1105. https://wp.me/p25seH-x5