• Descripció

Es proposa a l’alumnat organitzat en equips de 4 alumnes investigar el funcionament de la nutrició i els sistemes que hi participen (circulatori, digestiu, excretor) juntament amb els processos Anabolisme, Catabolisme, per a posicionar-se davant una proposta Pseudocientífica d’ús de col•lagen com a reparador de músculs o articulacions. Durant l’activitat es duen a terme activitats de diàleg socràtic i manipulatives per a aprofundir en els conceptes clau del model científic, seguint l’estructura Exploració-Introducció de noves idees-Estructuració-Aplicació i Transferència, coneguda com a Cicle de l’Aprenentatge (Jorba i Caselles, 1999). Es treballen també diferents aspectes relacionats amb els tipus d’arguments amb els que es dóna certesa a les proposicions i s’acompanya l’alumnat en el procés de revisió de quines idees o arguments fa servir per a donar certesa a propostes, en base a l’elaboració d’un assaig científic

  • Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Cal material imprimible preparat i ordinadors amb accés a internet. L’activitat inclou parts d’una altra activitat de l’itinerari, Life bricks.
  • Dificultat: Mitja
  • Productes parcials i final: Dossier de treball amb autoavaluació, assaig individual i presentació individual.

Tipus d’activitat: Modelització, cicle d’aprenentatge.

Etiquetes: Nutrició, Aparell digestiu, respiratori, excretor, circulatori. Pseudociències.