- Descripció
L’activitat té per objectiu que l’alumnat abandoni la idea de blocs Ciència (rígida) Pseudociència (oberta i creativa) per identificar unes i altres en relació als nivells de certesa, recuperant la visió de la ciència com espai creatiu que s’esforça en aconseguir explicacions el més raonables possible, cada cop més certes, entenent la certesa com una qualitat quantitativa, no qualitativa, i que el que diferencia la Ciència de la Pseudociència, és, precisament, el nivell de certesa.
L’activitat es completa amb una part final dedicada a la Cognició Epistèmica, l’autoconeixement sobre “com decideixo jo” què és molt cert i què és poc cert.
- Calendari: 2 hores
- Requeriments tècnics: Paper i bolígraf.
- Dificultat: Mitjana-Alta
- Productes parcials i final: Escala de Certeses de l’alumnat, mapa de Cognició Epistèmica, auto-avaluació
Tipus d’activitat: Pràctiques Epistèmiques, Indagació.
Etiquetes: Ciència, Pseudociència, Argumentació, Proves/Evidències, Cognició Epistèmica.
Publicació relacionada:
Apuntes lingüísticos para el tránsito a la competencia científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, 5, 85-98. Jordi Domènech-Casal. Descàrrega
Escalas de certidumbre y balanzas de argumentos. Una experiencia de construcción de marcos epistemológicos para el trabajo con Pseudociencias en secundaria. Àpice, revista de Educación Científica (2019) 3(2), 37-53. J.Domènech-Casal. Descàrrega