• Descripció

En l’activitat, els alumnes construeixen emuladors d’espectròmetres, en la forma de caixes de sabates amb una entrada de llum, un fons de paper translúcid i una plataforma interna giratòria. Cada equip construeix un àtom i el col·loca dins el seu espectòmetre, que ofereix acompanyat d’una pista sobre l’element (Comportament químic). Després, cada equip analitza l’element d’un altre equip, podent girar l’àtom dins l’espectròmetre, mesurant en l’ombra el nombre d’electrons que configuren l’element per a determinar quin element és a partir del número atòmic. L’activitat pretén que els alumnes usin els seus coneixements de la taula periòdica i la perspectiva epistèmica de les mesures indirectes (espectrometria) per a resoldre diversos casos, assimilant l’ombra a l’espectre.