• Descripció

L’activitat alterna tres eixos, la resolució de conflictes cognitius relacionats amb magnituds físiques, el disseny i comprensió d’experiments científics en contextos pseudocientífics i el desenvolupament del pensament computacional. Es proposa un cas inicial d’un vídeo de la pel·lícula Star Wars que suposa un conflicte en relació a la cinemàtica i la dinàmica. Els alumnes segueixen diverses etapes on resolen dilemes conceptuals, treballen la resolució de problemes, i analitzen experiències històriques sobre la telequinèsia des del punt de vista de l’escepticisme com a estratègia davant les pseudociències. Els alumnes han d’usar totes aquestes habilitats per a disenyar un experiment per a demostrar que el vídeo inicial es produeix amb alguna de les tres grans forces de camp (gravitatòria, magnètica, elèctrica) usant la ciència per a analitzar conflictes cognitius. .

• Calendari: 2 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinador d’aula i projector.
  • Dificultat: Baixa.
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Examen. Autoavaluació.

Tipus d’activitat: ABP Resolució de problemes, Pensament Computacional.

Etiquetes: Cinemàtica, Dinàmica, Camps de forces elèctrica, gravitatòria i magnètica, Pseudociències, Telequinèsia, Disseny d’experiments.

Publicació relacionada:

Apuntes Lingüísticos para la Competencia Científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, en edición. Jordi Domènech-Casal.