• Descripció

L’activitat s’enmarca en l’àmbit de les controvèrsies, les pseudociències i la lectura crítica. Després del plantejament inicial, que pretén generar en l’alumnat una visió del tema des del punt de vista de la injustícia com força motivadora, es convida l’alumnat a actuar de fiscals de diverses propostes pseudocientífiques. Al llarg de la seqüència els alumnes s’equipen amb diverses eines (models científics, formats comunicatius, detecció de fal·làcies, ….) per a la realització d’un vídeo en format Youtuber desebnascarant una proposta pseudocientífica. Es recomana fer l’activitat com a activitat de síntesi de 3er d’ESO.

• Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinador d’aula i projector.
  • Dificultat: Mitja.
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Producte/Vídeo final. Autoavaluació.

Tipus d’activitat: ABP, Controvèrsies.

Etiquetes: Pseudociències, Anàlisi crític, Fal·làcies, Biaixos cognitius, argumentació.

Publicació relacionada:

Apuntes lingüísticos para el tránsito a la competencia científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, 5, 85-98. Jordi Domènech-Casal. Descàrrega