• Descripció

Es proposen als alumnes dades en forma de targetes sobre diversos elements químics i els alumnes les van incorporant paulatinament al llarg de l’activitat per a construir alguna manera d’ordenar-les, emulant el procés científic de construcció de la taula periòdica.

En paral·lel, i de forma instrumental a l’objectiu del projecte, els alumnes treballen conceptes d’estructura atòmica i enllaç químic. L’activitat conclou amb un congrés científic final (congrés de Karlsruhe) on fan prediccions d’elements que no són a la seva taula, però possiblement podrien existir, fent estimacions de les seves probables propietats físico-químiques (estructura electrònica, radi, electronegativitat, caràcter metàl·lic,…).

Activitat guardonada amb el 1er Premi ex Aequo de Materials Didàcticas al Certamen Internacional Ciencia en Acción 2018.

• Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Materials descarregats i impresos.
  • Dificultat: Alta.
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Pòster Científic.

Tipus d’activitat: ABP Resolució de problemes, Estudi de Cas.

Etiquetes: Estructura atòmica, configuració electrònica, Taula Periòdica, Isòtops, Ions, Enllaç químic, Electronegativitat, Radi atòmic

Publicació relacionada:

Retorno a Karlsruhe: una experiencia de indagación con la Tabla Periódica para aprender la estructura y propiedades de los elementos. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 16(1), 1201,1-18 (2019). J. Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-Ag