• Descripció

Els alumnes han de decidir a quines 2 de 8 localitzacions cal dedicar pressupost per a prevenir riscos geològics interns. Els alumnes es distribueixen en equips, i cada equip analitza les components del risc d’una de les ubicacions (situació tectònica, antecedents, possibles impactes sobre persones, economia i medi ambient,…) mitjançant GoogleMaps, simuladors, Dades remotes i els models científics per a interpretar la situació geològica de la zona, predir a quins riscos està subjecta i proposar mesures de precaució i seguiment. En l’etapa final, cada equip defensa els arguments de la seva ubicació i cada alumne/a ha d’escriure un assaig argumentant a quines dues ubicacions dedicaria el pressupost i perquè.

  • Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinador connectat a internet i Open Office.
  • Dificultat: Mitja
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Presentació oral. Assaig final.

Tipus d’activitat: ABP Resolució de problemes, Estudi de Cas.

Etiquetes: Tectònica de plaques i fenomens associats, riscos geològics.

Publicació relacionada:

Risk Zone, una actividad de estudio de caso y controversia socio-científica para la enseñanza de los riesgos geológicos. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 16(3), 3201 (2019). J. Domènech-Casal. Descàrrega